Frenk egyszálgitáros

  • 2015. december 4.

Snoblesse

Zenészt & hangszerét az ELLÁTÓházban lehet meghallgatni.
false

 

Fotó: Talabér Tamás

Magyar Narancs: Azzal az elég blőd hasonlattal szoktak jellemezni téged, hogy te vagy „a Kárpát-medence David Bowie-ja”, de azért nyilván más zenész, zenekar is hatott rád. Neked mit jelent a popzene?

Frenk: A popzene az a Beatles, ott kezdődik és ott is végződik valahol. Ők letették azt, amiből aztán mindenki építkezik a mai napig, most itt a harmóniamenetre, énekdallamra, a zene-szöveg egységre gondolok. Bár a Beatlesnél eleinte nem volt lényeges a szöveg, csak akkor kezdett el fontossá válni, amikor elkezdtek drogozni meg Bob Dylant hallgatni.

A fenti szóváltás ebből az interjúból származik, ám az, hogy Frenk hova utazna vissza az időben, egy másik beszélgetésből derült ki:

Magyar Narancs: Ha visszamehetnél az időben, melyik korszak volna a kedvedre való, ami a zenét és a színpadi játékot illeti?

Frenk: Leginkább a 20-as, 30-as években élnék Párizsban, Berlinben vagy New Yorkban. De a 60-as évek szexuális forradalmában is szerettem volna részt venni, természetesen nem Magyarországon.

Ezen az estén viszont nagyon is a mában és nagyon is Magyarországon lép fel az előadó – vele és gitárjával az ELLÁTÓházban lehet találkozni.

Figyelmébe ajánljuk

Mesterségvizsga

Egyesek szerint az olyan magasröptű dolgokhoz, mint az alkotás – legyen az dalszerzés, írás, vagy jelen esetben: színészet –, kell valami velünk született, romantikus adottság, amelyet jobb híján tehetségnek nevezünk.

Elmondom hát mindenkinek

  • - ts -

Podhradská Lea filmje magánközlemény. Valamikor régen elveszett a testvére. Huszonhét évvel az eltűnése után Podhradská Lea fogta a kameráját és felkerekedett, hogy majd ő megkeresi.

Nem oda, Verona!

  • - turcsányi -

Valahol a 19. század közepén, közelebbről 1854-ben járunk – évtizedekre tehát az államalapítástól –, Washington területén.

Nagyon fáj

  • Molnár T. Eszter

Amióta először eltáncolta egy kőkori vadász, ahogy a társát agyontaposta a sebzett mamut, a fájdalom a táncművészet egyik legfontosabb toposza.