Avishai Cohen a Müpában

  • 2012. április 17.

Snoblesse

Nem csak bőgőn játszik, énekel is: triójával a Seven Seas számait játssza Budapesten.


Közel egy éve, hogy az izraeli bőgős hazánkban járt, és ha már így tett, telt házas koncertet adott a Müpában. Cohen éppúgy ingázik földrészek, mint hangszerek közt, ha szembejön egy zongora vagy egy basszusgitár, nem tér ki előlük, de legerősebb fegyvere a nagybőgő. Bár bőgővel nem könnyű az ének, de Cohen az utóbbi időkben egyre többször fakad dalra – hol héberül, hol spanyolul, hol angolul, hol pedig ladino nyelven. A népszerű dzsesszzenész Omri Mor zongoristával, az ütőhangszereken játszó Amir Breslerrel és a Seven Seas című lemez anyagával lép fel a Művészetek Palotájában.

Figyelmébe ajánljuk

Jön a bolond!

  • - turcsányi -

William McKinley-vel jól elbánt Hollywood. Az Egyesült Államok 25. elnöke mind ez idáig az egyetlen, aki merénylet áldozataként négy elhunyt potus közül nem kapott játékfilmet, de még csak egy részletet, epizódot sem.

Út a féktelenbe

Már a Lumière testvérek egyik első filmfelvételén, 1895-ben is egy érkező vonat látványa rémisztette halálra a párizsi közönséget.

Cica az istállóban

„Attól, hogy egy kóbor macska a Spanyol Lovasiskola istállójában szüli meg a kiscicáit, még nem lesznek lipicaiak” – imigyen szólt egy névtelen kommentelő a film rendezőjének honosítási ügyét olvasva.

A hegyek hangja

„Ez a zene nem arra való, hogy hallgassuk, hanem arra, hogy táncoljunk rá” – magyarázza a film – eredeti címén, a Sirāt – egyik szereplője a sivatagi rave-partyban eltűnt lánya után kutató Luisnak (Sergi López) a film magját alkotó technozene értelmét. Az apa fiával, Estebannal (Bruno Núñez Arjona) és kutyájukkal, Pipával érkezik a marokkói sivatag közepén rendezett illegális rave-fesztiválra, hogy elszántan, de teljesen felkészületlenül előkerítse Mart.

A jóság hímpora

Krasznahorkai László első poszt-Nobel-regénye játékos, bonyolult, színpompás mű. Főszereplője egy múzeumi lepketudós, entomológus (azaz a rovartan szakértője), akit váratlanul egy bonyolult elméleti problémával keres meg a munkájában elakadt író, bizonyos Krasznahorkai László, aki kísértetiesen emlékeztet a nyilvános fellépésekből és megnyilatkozásokból ismert Krasznahorkai Lászlóra.