Beszélő-est: Parti Nagy Lajos

  • 2012. április 4.

Snoblesse

Húsz év legizgalmasabb könyveiről.


Fotó: Sióréti Gábor

Az év egyik kiemelkedő irodalmi eseménye Parti Nagy Lajos régóta várt, új kötetének megjelenése – a lelkes beharangozó  2009-ből származik, s az azóta eltelt idő csak igazolta a lelkesedést, melyet A fagyott kutya lába című novelláskötet, tíz év novellatermésének gyűjteménye keltett. Három évvel a megjelenés után ugyancsak rangos irodalmi eseményre kerül sor: ezúttal maga a szerző jelenik meg, méghozzá a Beszélő és a Nyitott Műhely közös estjén, ahol húsz év legizgalmasabb könyveiről, azon belül is Parti Nagy novelláskötetéről folyik a diskurzus. A szerzővel Budai Katalin beszélget, az est előre beharangozott zenei meglepetése David Yengibarjan. Vallai Péter színművész ugyancsak aktív részese lesz a beszélgetésnek, melynek során talán fény derül arra is, hogy mire vágyik a hét asszonya? Arra, fikabubuskám, hogy...

Figyelmébe ajánljuk

Helyreigazítás

  • narancs.hu

Helyreigazítás az Egy elképesztő történet: gondnokság alá akarta vetetni egykori barátját, majd bíróságra ment, de a pert is elbukta című cikk miatt.

Magyar Péter-Orbán Viktor: 2:0

Állítólag kétszer annyian voltak az Andrássy úti Nemzeti Meneten, mint a Kossuth térre érkező Békemeneten, ám legalább ennyire fontos, hogy mit mondtak a vezérszónokok. Magyar Péter miszlikbe vágta Orbán Viktort egyebek mellett azzal, hogy saját szavait hozta fel ellene. Aztán megjött a Ryanair.

A béketárgyalás, ami meg sem történt

De megtörténhet még? Egyelőre elmarad a budapesti csúcs, és ez elsősorban azt mutatja, hogy Putyin és Trump nagyon nincsenek egy lapon. Az orosz diktátor hajthatatlan, az amerikai elnök viszont nem érti őt – és így újra és újra belesétál a csapdáiba.

Fél disznó

A film plakátján motoron ül egy felnőtt férfi és egy fiú. Mindketten hátranéznek. A fiú azt kutatja döbbenten, daccal, hogy mit hagytak maguk mögött, a férfi önelégülten mosolyog: „Na látod, te kis szaros lázadó, hova viszlek én?

Ketten a gombolyagok közt

Az Álmok az íróból lett filmrendező Dag Johan Haugerud trilógiájának utolsó darabja. Habár inkább az elsőnek érződik, hiszen itt az intimitás és a bimbózó szexualitás első lépé­seit viszi színre.