Black Tusk a Kontra Klubban

  • 2014. június 23.

Snoblesse

Igazán aljas, zajos és bárdolatlan zene Savannahból.
false

Az Amerikából, egészen pontosan a stoner/doom/sludge fellegvárának számító georgiai Savannahból származó Black Tusk pár éve már járt Magyarországon: akkor a Kontra Klub szomszédjában található, egykori Tündérgyárban vezették elő az igazán aljas, zajos és bárdolatlan, leginkább a High On Fire és a Red Fang szerelemgyerekére emlékeztető zenéjüket. Azóta kijött a Set The Dial című kettes lemezük, amiért a Pitchfork és társai is oda meg vissza voltak, sőt állítólag már a hármast is javában írják, de előtte még gyorsan körbejárják Európát, valószínűleg azért, hogy a koncertek energiájától felpaprikázódva essenek neki a stúdiózásnak. A csúnya, szőrös amerikaiak előtt két magyar zenekar is fellép: a bendzsóval súlyosbított Haw (lemezkritika itt), illetve az Oaken.

Figyelmébe ajánljuk

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.

AI kontra Al Bano

A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társu­la­tai­ig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.

Családban marad

A kiállításon apa és fia műveit látjuk generációs párba állítva, nemzetközi kontextusba helyezve és némileg rávilágítva a hazai üvegművészet status quójára.

„Bős–Nagymaros Panama csatorna” - így tiltakoztak a vízlépcső és a rendszer ellen 1988-ban

A Mű a rendszer jelképe lett. Aki az építkezés ellen tiltakozott, a rendszer ellen lépett fel – aki azt támogatta, a fennálló rendszert védte. Akkor a Fidesz is a környezetpusztító nagymarosi építkezés leállítását követelte. És most? Szerzőnk aktivistaként vett részt a bős–nagymarosi vízlépcső elleni tiltakozás­sorozatban. Írásában saját élményei alapján idézi fel az akkor történteket.