Bye-bye, celluloid: Ádám almái

  • 2013. május 16.

Snoblesse

A neonáci, a pap és az arab bevándorló – fekete humor a köbön Anders Thomas Jensen filmjében.
false

A fekete humor piacán az utóbbi időkben nagy átrendeződéseknek lehettünk tanúi: piacvezetővé léptek elő a dánok, ami nagyrészt az ország morbid humorú filmkészítőinek köszönhető. A legjelentősebb beszállítók közé tartozik Anders Thomas Jensen: a dán filmes bérforgatókönyv-íróként bármely műfajban korrekt teljesítményre képes, ha viszont magának ír, s filmrendezőként is részt vesz a projektben, ott nincs helye a finomkodásnak. A legtöbb hívet az Ádám almái szerezte Jensen morbid humorának: a börtönből frissen szabadult neonáci, a benzinkutakat előszeretettel fosztogató arab bevándorló, a kövér kleptomániás és a szívjóságban kitartóan hívő pap kalandja a Cirko-Gejzír fesztiválján látható.

Figyelmébe ajánljuk

„A magyarok az internetre menekülnek a valóság elől”

  • Artner Sisso
Szokolai Róbert korábban ifjúsági szakszervezeti vezető volt, jelenleg az Eötvös10 Művelődési Ház kommunikációs vezetője. Arról kérdeztük, milyen lehetőségei vannak a fiataloknak ma Magyarországon, kire és mire számíthatnak, valamint hogyan használják az internetet, a közösségi médiát, és mire mennek vele.

Valóra vált forgatókönyv

1984-ben került a mozikba Rob Reiner első filmje, A turné (This Is Spinal Tap). Az áldokumentumfilm egyik főszereplője maga a rendező volt, aki az éppen amerikai turnén levő fiktív brit hard rock zenekar, a Spinal Tap történetét próbálta kibogozni.