Gallon Drunk az A38-on

  • 2014. március 26.

Snoblesse

Legendás brit pszicho/blues/rock zenekar a hajón!
false

A Gallon Drunk-alapító frontember és majdnem mindenes James Johnston játszott már a Nick Cave and the Bad Seedsben, a Faustban, Lydia Lunch Big Sexy Noise-ában is, azonban most a legütősebb, saját formációjával érkezik hozzánk, hogy bemutassa vadonatúj, mély és húzós albumát (The Soul Of The Hour). Johnston még 1988-ban hozta tető alá az elborult rockzenét bluesos, dzsesszes elemekkel és punkos egzaltáltsággal keverő Gallon Drunkot, mellyel hamar felhívta magára a figyelmet – még Morrissey-ét is, akinek előzenekaraként rendre hatalmas koncerthelyszíneken játszhattak. James a nagy példaképének számító Nick Cave-vel is összebarátkozott, és már a kilencvenes évek első felében is besegített néhány Bad Seeds-koncerten, de csak Blixa Bargeld 2003-as távozása után lett fix tag (a soknemzetiségű zenekar egyetlen brit zenésze), orgonista szerepkörben. A Bad Seedsszel már az Abattoir Blues/The Lyre Of Orpheus dupla album turnéján is láthattuk Budapesten, a Szigeten 2005-ben, majd – Mick Harvey Two Of Diamonds lemezén való közreműködése után – James Johnston ismét visszatért Cave mellé a Dig, Lazarus, Dig!!! albumhoz és annak koncertkörútjához. Eközben saját zenekara, a Gallon Drunk gitáros-billentyűs énekeseként is végig aktív volt: vasárnap este tömény merítést kapunk a bő két és fél évtized alatt összegyűlt repertoárból.

Előzenekarként hazai oldalról az Ati EDGE and the Shadowbirds döngeti a színpadot: a vad rockabilly, a garage rock and roll és a régi sulis psychobilly kedvelőinek!

Figyelmébe ajánljuk

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.

Luxusszivacsok

A Molnár Ani Galéria 2024-ben megnyitott új kiállítótere elsősorban hazai, fiatal, női alkotókra fókuszál, Benczúr viszont már a kilencvenes évek közepétől jelen van a művészeti szcénában, sőt már 1997-ben szerepelt a 2. Manifestán, illetve 1999-ben (más művészekkel) együtt a Velencei Biennálé magyar pavilonjában.

Égen, földön, vízen

Mesék a mesében: mitikus hősök, mágikus világ, megszemélyesített természet, a szó szoros értelmében varázslatos nyelv. A világ végén, tajtékos vizeken és ég alatt, regei időben mozognak a hősök, egy falu lakói.

Visszaszámlálás

A Ne csak nézd! című pályázatot a Free­szfe, az Örkény Színház, a Trafó és a Jurányi közösen hirdették meg abból a célból, hogy független alkotóknak adjanak lehetőséget új előadások létrehozására, a Freeszfére járó hallgatóknak pedig a megmutatkozásra. Tematikus megkötés nem volt, csak annyiban, hogy a társulatoknak társadalmilag fontos témákat kellett feldolgozniuk. A nyertesek közül a KV Társulat pályamunkáját az Örkény Színház fogadta be.

Mészáros Lőrinc egy történet

A Mészáros Lőrinc című történetnek az lenne a funkciója, hogy bizonyítsa, létezik frissen, ön­erejéből felemelkedett nemzeti tőkésosztály vagy legalább réteg, de ha még az sem, pár markáns nemzeti nagytőkés. Valamint bizonyítani, hogy Orbán Viktor nem foglalkozik pénzügyekkel.

„Mint a pókháló”

Diplomáját – az SZFE szétverése miatt – az Emergency Exit program keretein belül Ludwigsburgban kapta meg. Legutóbbi rendezése, a Katona József Színházban nemrég bemutatott 2031 a kultúra helyzetével és a hatalmi visszaélések természetével foglalkozik. Ehhez kapcsolódva toxikus maszkulinitásról, a #metoo hatásairól és az empátiadeficites helyzetekről beszélgettünk vele.