Moderat a Millenárison

  • 2014. március 26.

Snoblesse

Német elektronikus szuperprodukció – alkalomhoz illő vizuállal körítve.
false

A rendre aktuális, érdekes előadóiról elhíresült Selected Sounds sorozat újabb nagy dobásaként ezúttal egy német elektronikus szupergrupp érkezik hozzánk: a Moderat nem más, mint Apparat (Sascha Ring) és a Modeselektor duó, amikor egyesítik egyenként sem csekély erőiket. Jelenleg új stúdióalbumukkal turnézzák körbe a világot: négy év után összerakott második albumuk (melyről bővebben itt írtunk) arról tanúskodik, hogy ezúttal is sikerült megtalálni az egyensúlyt sajátos popérzékenységük és a nagyjából friss elektronikus tánczenei trendek között. Ha kell, odarakják a szintiből kicsalható legdurvább fűrészfoghangot – ugyanakkor minderre ráépül egy erős harmóniavilág, dallamfoszlányokból szőtt hangszőnyeg. Ráadásul Ring énekesi ambíciói (ebből már a 2011-ben itt és itt látott Apparat–koncerteken is kaphattunk ízelítőt) még jobban kibontakozhatnak – pláne a koncertpódiumon! Ráadásul a Moderattól megszokott minőségi zenei hangzást lenyűgözőnek szánt vizuális show teszi egyedülálló élménnyé, amit a Pfadfinderei kollektíva biztosít, akik évek óta együtt dolgoznak Modeselektorral is. A felvezető produkció Alex Banks dj/producer lesz: ő a Modeselektor-féle Monkeytown Records legújabb felfedezettje, aki először talán Bonobo „The Keeper”-éhez készített remixéről híresült el, 2012-ben pedig a legendás Ninja Tune kiadónak készített közönségdíjas Solid Steel mixet. Az elmúlt két évet most tavasszal megjelenő stúdióalbuma (Illuminate) elkészítésével töltötte: zenéiben a mély, szívet melengető basszusok és törékeny női vokálok teszik a nyers analóg szintik hangzását egyedülállóvá.

Figyelmébe ajánljuk

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.

Luxusszivacsok

A Molnár Ani Galéria 2024-ben megnyitott új kiállítótere elsősorban hazai, fiatal, női alkotókra fókuszál, Benczúr viszont már a kilencvenes évek közepétől jelen van a művészeti szcénában, sőt már 1997-ben szerepelt a 2. Manifestán, illetve 1999-ben (más művészekkel) együtt a Velencei Biennálé magyar pavilonjában.

Égen, földön, vízen

Mesék a mesében: mitikus hősök, mágikus világ, megszemélyesített természet, a szó szoros értelmében varázslatos nyelv. A világ végén, tajtékos vizeken és ég alatt, regei időben mozognak a hősök, egy falu lakói.

Visszaszámlálás

A Ne csak nézd! című pályázatot a Free­szfe, az Örkény Színház, a Trafó és a Jurányi közösen hirdették meg abból a célból, hogy független alkotóknak adjanak lehetőséget új előadások létrehozására, a Freeszfére járó hallgatóknak pedig a megmutatkozásra. Tematikus megkötés nem volt, csak annyiban, hogy a társulatoknak társadalmilag fontos témákat kellett feldolgozniuk. A nyertesek közül a KV Társulat pályamunkáját az Örkény Színház fogadta be.

Mészáros Lőrinc egy történet

A Mészáros Lőrinc című történetnek az lenne a funkciója, hogy bizonyítsa, létezik frissen, ön­erejéből felemelkedett nemzeti tőkésosztály vagy legalább réteg, de ha még az sem, pár markáns nemzeti nagytőkés. Valamint bizonyítani, hogy Orbán Viktor nem foglalkozik pénzügyekkel.

„Mint a pókháló”

Diplomáját – az SZFE szétverése miatt – az Emergency Exit program keretein belül Ludwigsburgban kapta meg. Legutóbbi rendezése, a Katona József Színházban nemrég bemutatott 2031 a kultúra helyzetével és a hatalmi visszaélések természetével foglalkozik. Ehhez kapcsolódva toxikus maszkulinitásról, a #metoo hatásairól és az empátiadeficites helyzetekről beszélgettünk vele.