Moderat a Millenárison

  • 2014. március 26.

Snoblesse

Német elektronikus szuperprodukció – alkalomhoz illő vizuállal körítve.
false

A rendre aktuális, érdekes előadóiról elhíresült Selected Sounds sorozat újabb nagy dobásaként ezúttal egy német elektronikus szupergrupp érkezik hozzánk: a Moderat nem más, mint Apparat (Sascha Ring) és a Modeselektor duó, amikor egyesítik egyenként sem csekély erőiket. Jelenleg új stúdióalbumukkal turnézzák körbe a világot: négy év után összerakott második albumuk (melyről bővebben itt írtunk) arról tanúskodik, hogy ezúttal is sikerült megtalálni az egyensúlyt sajátos popérzékenységük és a nagyjából friss elektronikus tánczenei trendek között. Ha kell, odarakják a szintiből kicsalható legdurvább fűrészfoghangot – ugyanakkor minderre ráépül egy erős harmóniavilág, dallamfoszlányokból szőtt hangszőnyeg. Ráadásul Ring énekesi ambíciói (ebből már a 2011-ben itt és itt látott Apparat–koncerteken is kaphattunk ízelítőt) még jobban kibontakozhatnak – pláne a koncertpódiumon! Ráadásul a Moderattól megszokott minőségi zenei hangzást lenyűgözőnek szánt vizuális show teszi egyedülálló élménnyé, amit a Pfadfinderei kollektíva biztosít, akik évek óta együtt dolgoznak Modeselektorral is. A felvezető produkció Alex Banks dj/producer lesz: ő a Modeselektor-féle Monkeytown Records legújabb felfedezettje, aki először talán Bonobo „The Keeper”-éhez készített remixéről híresült el, 2012-ben pedig a legendás Ninja Tune kiadónak készített közönségdíjas Solid Steel mixet. Az elmúlt két évet most tavasszal megjelenő stúdióalbuma (Illuminate) elkészítésével töltötte: zenéiben a mély, szívet melengető basszusok és törékeny női vokálok teszik a nyers analóg szintik hangzását egyedülállóvá.

Figyelmébe ajánljuk

Jön a bolond!

  • - turcsányi -

William McKinley-vel jól elbánt Hollywood. Az Egyesült Államok 25. elnöke mind ez idáig az egyetlen, aki merénylet áldozataként négy elhunyt potus közül nem kapott játékfilmet, de még csak egy részletet, epizódot sem.

Út a féktelenbe

Már a Lumière testvérek egyik első filmfelvételén, 1895-ben is egy érkező vonat látványa rémisztette halálra a párizsi közönséget.

Cica az istállóban

„Attól, hogy egy kóbor macska a Spanyol Lovasiskola istállójában szüli meg a kiscicáit, még nem lesznek lipicaiak” – imigyen szólt egy névtelen kommentelő a film rendezőjének honosítási ügyét olvasva.

A hegyek hangja

„Ez a zene nem arra való, hogy hallgassuk, hanem arra, hogy táncoljunk rá” – magyarázza a film – eredeti címén, a Sirāt – egyik szereplője a sivatagi rave-partyban eltűnt lánya után kutató Luisnak (Sergi López) a film magját alkotó technozene értelmét. Az apa fiával, Estebannal (Bruno Núñez Arjona) és kutyájukkal, Pipával érkezik a marokkói sivatag közepén rendezett illegális rave-fesztiválra, hogy elszántan, de teljesen felkészületlenül előkerítse Mart.

A jóság hímpora

Krasznahorkai László első poszt-Nobel-regénye játékos, bonyolult, színpompás mű. Főszereplője egy múzeumi lepketudós, entomológus (azaz a rovartan szakértője), akit váratlanul egy bonyolult elméleti problémával keres meg a munkájában elakadt író, bizonyos Krasznahorkai László, aki kísértetiesen emlékeztet a nyilvános fellépésekből és megnyilatkozásokból ismert Krasznahorkai Lászlóra.