Hazaút – Lukács Miklós Trió

  • 2014. augusztus 27.

Snoblesse

A Zsidó Nyári Fesztiválon lépnek fel Nick Roth szaxofonossal.
Lukács Miklós

Lukács Miklós

 

A migrén ritkán áll a nagy zenészkarrierek hátterében, de Lukács Miklós és a cimbalom kapcsolatában nagy szerep jutott a fejfájásnak: „Gyerekkoromban migrénes fejfájással küszködtem. Egyszer megkérdezte az orvos a szüleimet, hogy mit vettek észre, mikor nem fáj a gyerek feje. Tény, hogy amikor apukám gyakorolt, nagyon odafigyeltem, és akkor nem fájt. És erre mondta az orvos, hogy akkor megvan, be kell fogni a gyereket cimbalmozni. Így kezdődött…” – avatta be cimbalmossá válásának történetébe a Narancsot (a teljes interjú itt) az immár nemzetközileg is elismert, s itthon is magasan jegyzett zenész, aki Esterházy Péter javaslatára nyerte el az AEGON Művészeti Társdíjat. A Cimbiózisban Lukács Miklós Baló István dobossal és Orbán György nagybőgőssel játszik együtt, ám ezúttal Hock Ernő játszik nagybőgőn, Nick Roth pedig szaxofonon.

Figyelmébe ajánljuk

A józanság kultúrája. Folytatódik CIVIL EXTRA szolidaritási akciónk

Folytatódik a Magyar Narancs rendhagyó kezdeményezése, amelynek célja, hogy erősítse a civil szférát, a sajtót, valamint az állampolgári szolidaritást, válaszként a sajtót és a civil szervezeteket ellehetetlenítő, megfélemlítő, a nyílt diktatúrát előkészítő kormányzati törekvésekre. Új partnerünk a függőséggel küzdők felépülését segítő Kék Pont Alapítvány.

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.