Hexvessel-koncert

  • 2016. március 25.

Snoblesse

Erdőfolk a Dürer Kertben.
false

Mat McNerney legutóbb januárban járt Magyarországon: akkor gothrockba oltott posztpunkot játszott a Grave Pleasuresszel, az idei bolondok napján pedig a Hexvessel pszichedelikus neofolkját hozza Budapestre. A Hexvessel januárban adott ki új lemezt, amelyen a bukolikus, dzsesszesen szabad neofolktól a 70-es évek savas doom rockját idéző, letisztultabb formák felé közeledtek. Előzenekarként a svéd New Keepers of the Water Towers játszik, amelynek 2014-es lemezéről azt írtuk, hogy „a korábbi, prototipikusnak is mondható stoner-doom vonal mellé erősen beérkezett a pszichedélia, a billentyűsök és a Moog szinti, a dalok pedig mintegy varázsütésre hosszabbak lettek”, de ugyanezt írhattuk volna a március elején megjelent Infernal Machine kapcsán is, melynek beborult hangulata nem áll messze a Hexvessel elvarázsolt erdőfolkjától.

Figyelmébe ajánljuk

Minden nap egy forradalom

A történelem nem ismétli magát, hanem rímel. Paul Thomas Anderson egy szinte anakronisztikusan posztmodern filmet rendezett; bár felismerjük őrült jelenünket, láz­álomszerűen mosódik össze a hatvanas évek baloldali radikalizmusa a nyolcvanas évek erjedt reaganizmusával és a kortárs trumpista fasisztoid giccsel.

Japán teaköltemény

A 19. század derekán, miután a Perry-expedíció négy, amerikai lobogókkal díszített „fekete hajója” megérkezett Japánba, a szigetország kénytelen volt feladni több évszázados elszigeteltségét, és ezzel együtt a kultúrája is nagyot változott.

Maximál minimál

A nyolcvannyolc éves Philip Glass életműve változatos: írt operákat, szimfóniákat, kísérleti darabokat, izgalmas kollaborációkban vett részt más műfajok képviselőivel, és népszerű filmzenéi (Kundun; Az órák; Egy botrány részletei) révén szélesebb körben is ismerik a nevét. Hipnotikus minimalista zenéje tömegeket ért el, ami ritkaság kortárs zeneszerzők esetében.