Isten hozott az Isten háta mögött

  • 2014. június 19.

Snoblesse

Alacsony barna férfi felemás akcentussal.

Van egy jó sztorink a franciák legnagyobb sztárjáról, Dany Boonról. Daniéle Thompson mesélte el nekünk (interjú itt), aki néhány éve egy vígjátékban rendezte a komikust, íme:

Magyar Narancs: Sok szó esik a filmjében arról, hogy mit szabad csinálni és mit nem sábeszkor. Forgatni szabad?

false

Daniéle Thompson: Épp pészach volt, amikor az előző filmemet csináltam. Egy kávéházi jelenetet forgattunk: Dany Boonnak egy croissant-t kellett ennie. Látom rajta, nagy kínban van, kérdezem, mi baj. Mire Dany, hogy ő pészachkor croissant-t nem vesz magához. De hát maceszt mégsem ehetsz a kávéhoz! De Dany, aki betért zsidó, nem tágított. Figyelj, senki sem fogja tudni, hogy a croissant ma csúszott le, mire ő, hogy nem, nem lehet, mert a felesége kiszúrja. Fél órámba telt, míg meggyőztem: arra hivatkoztam, hogy ha isteni közbeavatkozásról van szó, talán el lehet intézni azt az egy darab péksüteményt. A péntek esti forgatások viszont nem zavarták.

Van egy viszonylag jó filmünk a franciák legnagyobb sztárjával, a pészachi croissant-okat rossz szemmel néző Dany Boonnal a főszerepben. Az Isten hozott az Isten háta mögött! című filmet többen látták Franciaországban, mint a Titanicot – növelje ön is a nemzetközi nézőszámot! A filmet a Mika Tivadar mulatóban vetítik.

Figyelmébe ajánljuk

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.

AI kontra Al Bano

A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társu­la­tai­ig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.

Családban marad

A kiállításon apa és fia műveit látjuk generációs párba állítva, nemzetközi kontextusba helyezve és némileg rávilágítva a hazai üvegművészet status quójára.

„Bős–Nagymaros Panama csatorna” - így tiltakoztak a vízlépcső és a rendszer ellen 1988-ban

A Mű a rendszer jelképe lett. Aki az építkezés ellen tiltakozott, a rendszer ellen lépett fel – aki azt támogatta, a fennálló rendszert védte. Akkor a Fidesz is a környezetpusztító nagymarosi építkezés leállítását követelte. És most? Szerzőnk aktivistaként vett részt a bős–nagymarosi vízlépcső elleni tiltakozás­sorozatban. Írásában saját élményei alapján idézi fel az akkor történteket.