Mindenki Kramer

  • 2014. június 19.

Snoblesse

A felperes: Kovács Patrícia. Az alperes: Nagy Ervin. Kramer kontra Kramer – az Oscar-díjas gyermekfelügyeleti dráma színpadi változatát Rába Roland rendezte.
false

Azon ugyan el lehet vitatkozni, hogy 1980-ban Dustin Hoffmannak járt-e az Oscar (ez volt az az év, amikor sokak szerint Peter Sellersnek kellett volna kapnia az Isten hozta, Mr…-ért), ám azon nincs vita, hogy az amerikai közönség szívébe leginkább Robert Benton filmje, a Kramer kontra Kramer, vagyis Hoffman gyermekfelügyeletért folytatott küzdelmének drámája talált bele. Nem ez az első Oscar-díjas Hoffman-érdekeltség, melyben az Orlai Produkció meglátta egy sikeres színpadi változat lehetőségét, hiszen az Esőember már megfutotta (és még futja) színpadi köreit (Kulkával és Nagy Ervinnel). A Kramer kontra Kramer színpadi változatával beelőztük a New York-i Broadwayt és a londoni West Endet – az 5 Oscar-díjas filmből először Budapesten lett színpadi produkció Kovács Patrícia és Nagy Ervin főszereplésével. Az előadást láttuk, kritikánkat a tárgyban megírtuk, Kovács Patríciának 7 kérdésünket feltettük (a válaszok itt olvashatók). Mit mondhatnánk még? Talán csak annyit, hogy aki nem látta a pesti világpremiert, az Sopronban pótolhatja a mulasztást.

Figyelmébe ajánljuk

Jön a bolond!

  • - turcsányi -

William McKinley-vel jól elbánt Hollywood. Az Egyesült Államok 25. elnöke mind ez idáig az egyetlen, aki merénylet áldozataként négy elhunyt potus közül nem kapott játékfilmet, de még csak egy részletet, epizódot sem.

Út a féktelenbe

Már a Lumière testvérek egyik első filmfelvételén, 1895-ben is egy érkező vonat látványa rémisztette halálra a párizsi közönséget.

Cica az istállóban

„Attól, hogy egy kóbor macska a Spanyol Lovasiskola istállójában szüli meg a kiscicáit, még nem lesznek lipicaiak” – imigyen szólt egy névtelen kommentelő a film rendezőjének honosítási ügyét olvasva.

A hegyek hangja

„Ez a zene nem arra való, hogy hallgassuk, hanem arra, hogy táncoljunk rá” – magyarázza a film – eredeti címén, a Sirāt – egyik szereplője a sivatagi rave-partyban eltűnt lánya után kutató Luisnak (Sergi López) a film magját alkotó technozene értelmét. Az apa fiával, Estebannal (Bruno Núñez Arjona) és kutyájukkal, Pipával érkezik a marokkói sivatag közepén rendezett illegális rave-fesztiválra, hogy elszántan, de teljesen felkészületlenül előkerítse Mart.

A jóság hímpora

Krasznahorkai László első poszt-Nobel-regénye játékos, bonyolult, színpompás mű. Főszereplője egy múzeumi lepketudós, entomológus (azaz a rovartan szakértője), akit váratlanul egy bonyolult elméleti problémával keres meg a munkájában elakadt író, bizonyos Krasznahorkai László, aki kísértetiesen emlékeztet a nyilvános fellépésekből és megnyilatkozásokból ismert Krasznahorkai Lászlóra.

Főszerepben az Első sírásó

A november 6-án zárult igazgatói pályázaton Lipics Zsoltot hirdették ki győztesnek Darabont Mikold ellenében, azonban nagyon sok ellentmondás és fordulat jellemezte az elmúlt időszakot. A régi-új igazgató mellett csupán a NER-es lapokban folytatott sikerpropagandája szólt, pályázata egy realista, szakmaiságra építő programmal ütközött meg.

Őrült rendszer, de van benne pénz

  • Szekeres István

Amikor a tavalyi párizsi olimpián a tekvandós Márton Viviana megszerezte a hatodik – igaz, spanyol import – aranyérmünket, Orbán Viktor (noha eredetileg nyolcat várt) SMS-t küldött Schmidt Ádám sportállamtitkárnak: „Maradhat.” A kincstári humor mögül is elővillant a tény, hogy a sportélet is a miniszterelnök kezében van.