Mindenki Kramer

  • 2014. június 19.

Snoblesse

A felperes: Kovács Patrícia. Az alperes: Nagy Ervin. Kramer kontra Kramer – az Oscar-díjas gyermekfelügyeleti dráma színpadi változatát Rába Roland rendezte.
false

Azon ugyan el lehet vitatkozni, hogy 1980-ban Dustin Hoffmannak járt-e az Oscar (ez volt az az év, amikor sokak szerint Peter Sellersnek kellett volna kapnia az Isten hozta, Mr…-ért), ám azon nincs vita, hogy az amerikai közönség szívébe leginkább Robert Benton filmje, a Kramer kontra Kramer, vagyis Hoffman gyermekfelügyeletért folytatott küzdelmének drámája talált bele. Nem ez az első Oscar-díjas Hoffman-érdekeltség, melyben az Orlai Produkció meglátta egy sikeres színpadi változat lehetőségét, hiszen az Esőember már megfutotta (és még futja) színpadi köreit (Kulkával és Nagy Ervinnel). A Kramer kontra Kramer színpadi változatával beelőztük a New York-i Broadwayt és a londoni West Endet – az 5 Oscar-díjas filmből először Budapesten lett színpadi produkció Kovács Patrícia és Nagy Ervin főszereplésével. Az előadást láttuk, kritikánkat a tárgyban megírtuk, Kovács Patríciának 7 kérdésünket feltettük (a válaszok itt olvashatók). Mit mondhatnánk még? Talán csak annyit, hogy aki nem látta a pesti világpremiert, az Sopronban pótolhatja a mulasztást.

Figyelmébe ajánljuk

Mesterségvizsga

Egyesek szerint az olyan magasröptű dolgokhoz, mint az alkotás – legyen az dalszerzés, írás, vagy jelen esetben: színészet –, kell valami velünk született, romantikus adottság, amelyet jobb híján tehetségnek nevezünk.

Elmondom hát mindenkinek

  • - ts -

Podhradská Lea filmje magánközlemény. Valamikor régen elveszett a testvére. Huszonhét évvel az eltűnése után Podhradská Lea fogta a kameráját és felkerekedett, hogy majd ő megkeresi.

Nem oda, Verona!

  • - turcsányi -

Valahol a 19. század közepén, közelebbről 1854-ben járunk – évtizedekre tehát az államalapítástól –, Washington területén.

Nagyon fáj

  • Molnár T. Eszter

Amióta először eltáncolta egy kőkori vadász, ahogy a társát agyontaposta a sebzett mamut, a fájdalom a táncművészet egyik legfontosabb toposza.