Jean-Luc Godard: Lear király

  • 2014. március 26.

Snoblesse

A New Wave királya találkozik New York királyával.
false

Minden filmnek van eleje, közepe és vége, de nem feltétlenül ebben a sorrendben - mondta Godard és nem a levegőbe beszélt, elég csak megnézni a francia filmrendező 1987-es Lear király-feldolgozását.  A filmben feltűnő Woody Allen így emlékezett vissza az emlékezetes forgatásra: "Egyáltalán nem volt forgatókönyv, semmi sem volt, csak Godard, egy operatőr és én. Bármit megtettem, amire kért, és elég őrült dolgokra kért, amiket persze én mind megcsináltam, hiszen mégiscsak Godard-ról volt szó. A legbizarrabb forgatási élményem volt. Meglepne, ha csak egy kicsit is normálisan festenék." Ha Woodynak ilyen kétségei voltak (a kész filmet sosem merte megtekinteni), milyen érzéssel indulhatnak neki a vetítésnek a mezei nézők? Mindenre fény derül a Szerzői Filmklub soron következő vetítésén.

Figyelmébe ajánljuk

A bűn nyomora és a nyomor bűne Vadkeleten

Hogy milyen nyomor vezethet el a bűnhöz, amelyben csak némi élelmet vagy egy fél minimálbért sikerül zsákmányolni? Kik az áldozatok és miért hallgatnak? A leszakadó kistérségek sajnos kiváló terepet jelentenek, hogy egy pillantást vessünk a kétségbeejtő helyzetre.

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.