Kukorelly, Garaczi, Németh beszélget

  • 2013. február 6.

Snoblesse

Kukorelly Endre beszélgetéssorozata.


Kukorelly Endre nemrégiben a parlamenti mozgó seggekről értekezett a Narancs oldalain, a szókimondás azonban ezzel nem ért véget, az ismert író és ex-képviselő ezúttal egy beszélgetéssorozattal jelentkezik. Minden hónap második szerdáján két-két kollégájával ül össze az ismét az írásnak élő író: ezúttal Garaczi László és Németh Gábor alkotják az asztaltársaságot. A várható hangulat Kukorelly szerint: "Durva lesz, az tuti, utána mindenki lelécel, de azért még megkóstol a békesség kedvéért egy Medoc-Noire-Menoire/Baquette/Munster-fromage/Köménymag-kombinációt à la Kukorelly." A sorozat címével (75% Őszintén mondom) kapcsolatban is ő ad eligazítást: "Egyszer, jó rég volt, írtam valamit a közéleti diskurzusról, a kulturális életet uraló mellébeszélésről, hipokrízisről. Arról, hogy ha itt és most valaki 75% fölött tartja a dolgokról való diskurzus őszinteségi fokát, jobb, ha disszidál. És mélyen elássa magát.

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.