Nyomdagép+forradalom

  • 2012. március 7.

Snoblesse

Elő a nyomdagéppel! Landerer és Heckenast híres gépe is előkerül március 15-én a Petőfi Irodalmi Múzeumban.


Ünnepi tárlatvezetés, ünnepi beszéd, ünnepi koncert – ez mind-mind része a Petőfi Irodalmi Múzeum ünnepi programjának, de a legnépszerűbb ünnepi elfoglaltság a forradalmi ifjúság körében alighanem a nyomdagép lesz. Persze nem akármilyen nyomdagépről van szó, hanem arról, amelyen Landerer és Heckenast nyomdájában a forradalom 12 pontját 1848. március 15-én kinyomtatták. A mostani nyomtatóknak retorzióktól nem kell tartaniuk, senki sem fog szegény Landerer sorsára jutni, akinek bujdosnia kellett (szemben Heckenasttal, aki nem volt ott a 12 pont kinyomtatásánál). Az ünnep alkalmából március 15-én a múzeum valamennyi kiállítása ingyenesen látogatható.

Figyelmébe ajánljuk

„A Száraz november azoknak szól, akik isznak és inni is akarnak” – így készítették elő a Kék Pont kampányát

Az idén már kilencedik alkalommal elindított kampány hírét nem elsősorban a plakátok juttatják el az emberekhez, hanem sokkal inkább a Kék Pont önkéntesei, akik a Száraz november nagyköveteiként saját közösségeikben népszerűsítik a kezdeményezést, sőt, néhány fővárosi szórakozóhely pultjaira „száraz” itallapokat is visznek.

Állami támogatás, pályázatírás, filozófia – Kicsoda a halloweeni tökfaragást megtiltó zebegényi polgármester?

Ferenczy Ernő még alpolgármesterként tevékenyen részt vett abban, hogy az előző polgármester illetményét ideiglenesen felfüggesszék. Közben saját vállalkozása tetemes állami támogatásokban részesült. Zebegény fura urát úgy ismerik, mint aki alapvetően nem rosszindulatú, de ha elveszíti a türelmét, akkor stílust vált. 

Fiúk a barakkból

Andy Parker sorozata sokáig megtéveszt a cukiságával, és csak lassan virrad a nézőre, hogy más üzenet rejlik itt. Az érzékeny és nagyon is meleg Cameron Cope (a valós koránál jóval hamvasabbnak és naivabbnak tetsző Miles Heizer) rejtélyes indíttatásból úgy dönt, hogy nehéz természetű édesanyját azzal tudná a legjobban kiborítani, ha csatlakozna a tengerészgyalogsághoz.

Szellemes

Ifj. Vidnyánszky Attila „saját” Hamletjének színpadra állításához tett vállalásaiból akár már egy is túl nagynak tűnhet. Nemcsak a darab címe változott meg: az „és a többi, néma csend” válik a rendezői elképzelés alfájává és ómegájává is.