Legát és a Sweet Jane a Tilos Maratonon

  • 2012. június 14.

Snoblesse

Lou Reed nem veszett el, csak átalakult – Legát és a Sweet Jane Lou Reed-átköltései a Tilos Maratonon.


Hey babe, take a walk on the wild side. Nincs baj, épp a pokolra szálltál. Lou Reednél Holly érkezik Miamiból New Yorkba, Legát Tibor és a Sweet Jane feldolgozásában Anna érkezik egy Szeged melletti tanyáról Budapestre. Hasonló utat járnak be Lou Reed repertoárjának hatvanas–hetvenes évekbeli gyöngyszemei – Legáték jóvoltából Budapestre, és a ma dúló viszonyokra változnak a dalszövegek, de a sorok között Lou Reed örök. Miként Anna is: Anna látni akarta a fényeket, Szeged mellől egy tanyáról érkezett. Csak a pofontól látott csillagot, ő lett, akit bárki megdughatott... Szolgálati közlemény (és nem dalszövegrészlet): a Sweet Jane új tagokkal, dobtalanítva, a nyugdíjas lét felé kacsingatva és kis híján unplugged teszi tiszteletét a Tilos Maratonon.

Figyelmébe ajánljuk

Magyar Péter-Orbán Viktor: 2:0

Állítólag kétszer annyian voltak az Andrássy úti Nemzeti Meneten, mint a Kossuth térre érkező Békemeneten, ám legalább ennyire fontos, hogy mit mondtak a vezérszónokok. Magyar Péter miszlikbe vágta Orbán Viktort egyebek mellett azzal, hogy saját szavait hozta fel ellene. Aztán megjött a Ryanair.

A béketárgyalás, ami meg sem történt

De megtörténhet még? Egyelőre elmarad a budapesti csúcs, és ez elsősorban azt mutatja, hogy Putyin és Trump nagyon nincsenek egy lapon. Az orosz diktátor hajthatatlan, az amerikai elnök viszont nem érti őt – és így újra és újra belesétál a csapdáiba.

Fél disznó

A film plakátján motoron ül egy felnőtt férfi és egy fiú. Mindketten hátranéznek. A fiú azt kutatja döbbenten, daccal, hogy mit hagytak maguk mögött, a férfi önelégülten mosolyog: „Na látod, te kis szaros lázadó, hova viszlek én?

Ketten a gombolyagok közt

Az Álmok az íróból lett filmrendező Dag Johan Haugerud trilógiájának utolsó darabja. Habár inkább az elsőnek érződik, hiszen itt az intimitás és a bimbózó szexualitás első lépé­seit viszi színre.

Dinnyék közt a gyökér

Ha van olyan, hogy kortárs operett, akkor A Répakirály mindenképpen az. Kovalik Balázs rendezése úgy nagyon mai, hogy közben komolyan veszi a klasszikus operett szabályait. Továbbírja és megőrzi, kedvesen ironizál vele, de nem neveti ki.

Az esendő ember felmutatása 5.6-os rekesszel, 28-as optikával

  • Simonyi Balázs
Az október közepén elhunyt Benkő Imre az autonóm fotóriport műfajában alkotott, a hétköznapiból metszett ki mintákat, és avatta az átlagost elemeltté. Méltóságot, figyelmet adott alanyainak, képeiről nyugalom, elfogadás és az ezredforduló évtizedeinek tömény lenyomata világlik.