Trafó: korszakzáró buli

  • 2012. június 14.

Snoblesse

Szabó Györgynek utat mutatott a kultúrpolitika, de a buli – még ha korszakzáró is – vidám lesz.


Fotó: Sióréti Gábor

A dolog valahogy így kezdődött: „Nem én találtam rá, hanem francia anarchisták. Ők tartottak itt fesztivált 1992-ben, így kerültem ide először. Rettenetes állapotok voltak, egy busz lógott a nagyteremben, és miközben Török Ádám bazsevált a színpadon, a törmelékek között punkok aludtak. Akkor már régóta kerestem egy helyet. Mikor bejártam az épületet, nem volt világítás, húgy és szar annál inkább. Bevallom, féltem. De megláttam benne a lehetőséget, és végül ez a hely lett a befutó.” Hát, valahogy így költöztek a kortárs művészetek a hajdani transzformátorházba, amint a költöztetésért és a Trafó kitalálásáért-felvirágoztatásáért nagyban felelős Szabó György nyilatkozta nemrégiben lapunknak (a teljes interjú itt olvasható). A dolog tehát így kezdődött, és ma, e keddi napon így végződik: nagyszabású korszakzáró bulival, 13 év után ugyanis Szabó György alapító-igazgató távozni kényszerül az intézmény éléről. A távozás körülményei közismertek és szomorúak, a buli azonban cseppet sem lesz lehangoló. A ház minden zugában buli lesz, vetítés és performansz, zene, tánc, színház és meglepetések lépten-nyomon. Aki nem jut be, az se csüggedjen, mert nemcsak bent, de kint is buli lesz. Az est porondmestere Vajdai Vilmos, a porondon pedig megfordul az Anselmo Crew, DJ Bootsie Trio, az Egy Kiss Erzsi Zene, Harcsa Veronika és Gyémánt Bálint, a Kistehén, Palya Bea és Dés András, Rutkai Bori és a Specko Jedno, a W.H. Shakespeare-szonett projektje és még sokan-sokan mások.

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.

Ilyen tényleg nincs Európában

„És jelentem, hogy szeptember elsején be lehet menni a bankba és föl lehet venni a 3 százalékos otthonteremtési hitelt, családi állapottól, lakhelytől függetlenül, és a legfiatalabbak is tulajdonosok lesznek a saját otthonukban. Én nem tudom, hogy ez lelkesítő cél-e bárkinek, de azt biztosan mondhatom, hogy sehol Európában olyan nincs, hogy te barátom, eléred a 18 éves kort, és ha úgy döntesz, hogy saját otthonban akarsz lakni, akkor az lehetséges.”