Leon Vynehall a Corvintetőn

  • 2014. február 19.

Snoblesse

Az újsulis brit house egyik új fejedelme dögös és menő zenéket pakol Pest tetején.
false

Az utóbbi években látványosan megújult a brit elektronikus tánczene, s korábban szinte már tetszhalottnak tűnő stílusok keltek új életre – a vérfrissítéshez elég volt beoltani őket némi inspirációval és innovatív szellemmel. A klasszikus detroiti (techno) és chicagói (house) hangzás lépett frigyre a dubstep- és garage-előzményektől megihletett, bass music típusú kopogós-ropogós ütemekkel: eme egyszerre üdítően frissnek és elegánsan retrónak ható elektronikus tánczenei univerzum egyik központi figurája a Leon Vynehall néven alkotó Topp Thomas Oliver. Az utóbbi két évben a legjobb kiadóknál adta ki friss, gusztusos, szórakoztatva táncoltató zenéit (Well Rounded Housing Project, 3024, Aus Music, ManMakeMusic) – nem is szólva a magyar fülnek különösen viccesen hangzó Laszlo Dancehall projektjéről (amit Christian Piersszel közösen működtet, s ahol a kényszeresen feltörő flashbacket gerjesztő zenei hangulatok dominálnak). Szettjeiben szellemesen keveri a lo fi house-t, a berlini techno, a bass music bombákat és UK garage-ból építkező szerzeményeket – ami minimum vidám estét sejtet. Hazai részről a LavaLava és a Deepbeats csapatok teszik hozzá az estéhez a maguk jól megválogatott lemezeit.

Figyelmébe ajánljuk

Köszönjük meg a Fidesznek a sok-sok leleplezést!

A Fidesz számára úgy kell a titkos terveket szövő ellenség leleplezése, mint a levegő: egyszerre mutat rá az ellenség vélt szándékaira, és tereli el a figyelmet önmaga alkalmatlanságáról. De hogyan lehet leleplezni hetente valamit, amit már mindenki tud? Hányféle leleplezés van? És hogy jön ide a konyhában ügyködő Magyar Péter? Ezt fejtettük meg.

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.