Szerelem száll a szélben – a Francia Intézetben

  • 2012. február 8.

Snoblesse

Francia romkom Marion Cotillard-ral.

Marion Cotillard karrierjét a Piaf óta tartja számon a tágabb értelemben vett világ, de nem lebecsülendő az Oscar-időszámítás előtti karrierje sem. A Francia Intézet a színésznő 2005-ből való romantikus vígjátékát vette elő mintegy bemelegítésképp a közelgő Frankofón Filmnapokra. A Szerelem száll a szélben nem ígér mást, csak könnyedséget, humort és egy pánik sújtotta fiatalembert, aki retteg a repüléstől, s ez akadályozza meg abban, hogy élete nőjét kövesse. A film rendezője sem ismeretlen a hazai közönség előtt, Rémi Bezançon a Hátralévő életed első napja című művével szerzett számos hívet magának a két évvel ezelőtti Titanicon.

 

Figyelmébe ajánljuk

Fiúk a barakkból

Andy Parker sorozata sokáig megtéveszt a cukiságával, és csak lassan virrad a nézőre, hogy más üzenet rejlik itt. Az érzékeny és nagyon is meleg Cameron Cope (a valós koránál jóval hamvasabbnak és naivabbnak tetsző Miles Heizer) rejtélyes indíttatásból úgy dönt, hogy nehéz természetű édesanyját azzal tudná a legjobban kiborítani, ha csatlakozna a tengerészgyalogsághoz.

Szellemes

Ifj. Vidnyánszky Attila „saját” Hamletjének színpadra állításához tett vállalásaiból akár már egy is túl nagynak tűnhet. Nemcsak a darab címe változott meg: az „és a többi, néma csend” válik a rendezői elképzelés alfájává és ómegájává is.

Lehetnénk jobban is

Ismerjük a híres idézetet, amelyben Rousseau a polgári társadalom megteremtését az első emberhez köti, aki „bekerített egy földdarabot és azt találta mondani: ez az enyém, s oly együgyű emberekre akadt, akik ezt el is hitték neki”.

„Ők nem láthatatlanok”

A Pirkadatig című krimiért 2023-ban elnyerte a legjobb mellékszereplőnek járó Ezüst Medvét. Transz színésznőként aktívan kiáll a transz emberek jogaiért és láthatóságáért – minderről és persze Tom Tykwer új filmjéről, A fényről is kérdeztük őt, amelynek mellékszereplőjeként a Szemrevaló Filmfesztiválra érkezett Budapestre.