Sztalker a Zsámbéki Bázison

  • 2015. július 30.

Snoblesse

Sztalker András színesfémtolvaj behatol. A Zóna ismét a Zsámbéki Bázisra költözik.
false

 

Fotó: Ilovszky Béla

A Sztrugackij testvérek, Arkagyij és Borisz műveit sokan sokféleképpen feldolgozták, legutóbb például a S.T.A.L.K.E.R. című First Person Shooter videojáték készítői nyúlták le a Zónát Sztalkerestül (a Borisznak fizetendő jogdíjról nagyvonalúan megfeledkezve), de a művelt nagyközönség számára továbbra is Tarkovszkij a legjelentősebb a feldolgozók sorában, és jó okkal az. Peer Krisztián és Jámbor József színpadi verziója egyaránt támaszkodik a Sztrugackij testvérek Piknik az árokparton című művére és a belőle készült, de a kisregényből csak keveset hasznosító Tarkovszkij-filmre. A magyar változatban Sztalker András színesfémtolvaj hatol be a Zónába.

Figyelmébe ajánljuk

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.

AI kontra Al Bano

A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társu­la­tai­ig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.

Családban marad

A kiállításon apa és fia műveit látjuk generációs párba állítva, nemzetközi kontextusba helyezve és némileg rávilágítva a hazai üvegművészet status quójára.

„Bős–Nagymaros Panama csatorna” - így tiltakoztak a vízlépcső és a rendszer ellen 1988-ban

A Mű a rendszer jelképe lett. Aki az építkezés ellen tiltakozott, a rendszer ellen lépett fel – aki azt támogatta, a fennálló rendszert védte. Akkor a Fidesz is a környezetpusztító nagymarosi építkezés leállítását követelte. És most? Szerzőnk aktivistaként vett részt a bős–nagymarosi vízlépcső elleni tiltakozás­sorozatban. Írásában saját élményei alapján idézi fel az akkor történteket.