Trainspotting 2.0

  • 2017. február 24.

Snoblesse

Ideje rátérni a Pornóra!

Magyar Narancs: A Trainspotting hőseinek sztoriját a Pornó című regényében írta tovább. Ezt követi a készülő film is?

Irvine Welsh: Igen, de nem ragaszkodunk olyan szolgai módon a regényhez, amennyire az első film követte a könyvet. Ez egy jóval lazább adaptáció lesz. Sok szállal kötődik az eredeti Trainspottinghoz, sok mindent felhasználtunk a Pornóból is, de az új regényemből, a Begbie utóéletét feldolgozó The Blade Artistból is merítettünk.

A Porno és szerzője

A Porno és szerzője

 

Tovább is van a Trainspotting és folytatása, a Pornó szerzőjével folytatott, felettébb aktuális beszélgetésünk (ide kattintva a teljes szöveg olvasható), hisz mindjárt itt van Danny Boyle filmjének Danny Boyle-rendezte folytatása, mely az eddigi kritikák szerint nem lett az évszázad bukása, és ennek már örülhetünk.

És annak is örülhetünk, hogy a Katona József Színház előterében Keresztes Tamás, a színház jeles művésze Mark Renton és Sick Boy szerepébe bújik bele, de lesz beszélgetés is: Bus András, műfordító és Kubiszyn Viktor író, filmkritikus osztja meg Trainspotting- és Pornó-ügyi nézeteit.

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.