Frankofón Filmnapok

  • 2017. február 23.

Snoblesse

Reflektorfényben: Nathalie Baye és Tahar Rahim.

Magyar Narancs: Egyetért azzal, hogy maga François Truffaut felfedezettje?

Nathalie Baye: Tulajdonképpen igen. Eredetileg színpadi színésznőnek készültem, a filmezés nem szerepelt az elsődleges terveim között. Épp csak befejeztem a színiiskolát, amikor egy ügynök megkeresett, hogy esetleg lenne számomra egy testhezálló szerep Truffaut új filmjében, az Amerikai éjszakában. Nemsokára találkoztam is Truffaut-val, aki a filmbeli script girl szerepére keresett színészt, olyasvalakit, aki az állandó asszisztensére, Suzanne Schiffmanra (Truffaut gyakori forgatókönyvírója, az Amerikai éjszakáért mindketten megkapták az Oscar-díjat – a szerk.) emlékeztette. Szóval nem az én típusomban gondolkodott, nem is csinált titkot belőle, de ennek ellenére azért visszahívott egy próbára: az előző filmjéből, az Egy olyan szép lány, mint énből játszott el velem egy jelenetet. A szerep pedig az enyém lett.

false

Nathalie Baye forgatott szinte mindenkivel, aki valamit letett az asztalra a francia film elmúlt 40 évében, teljességgel indokolt tehát, hogy az idei Frankofón Filmfesztivál retrospektív vetítéssorozatot szentel neki (a színésznővel pesti látogatásakor készített interjúnk itt olvasható), csakúgy, mint a jövő és jelen nagy reménységének, Tahar Rahimnak.

A március 1. és 10. között zajló mustra keretében francia, belga, kanadai, magyar, marokkói, svájci és román alkotások szerepelnek az Uránia Nemzeti Filmszínház, az Art+ Cinema és a Budapesti Francia Intézet műsorán. Kizárólag a filmnapokon látható alkotások, premier előtti vetítések, valamint egy kanadai és egy marokkói est is szerepel a kínálatban. A filmnapokat a Tahar Rahim és Emmanuelle Seigner főszereplésével készült Szívvel-lélekkel nyitja meg.



Figyelmébe ajánljuk