VasZoli & Halper László

  • 2016. október 24.

Snoblesse

Hatalmas blues-ügyi örömködés várható

VasZoli (született: Vas Zoltán) élete a blues, ezt mindenki tudja, aki egy kicsit is járatos a hazai blues berkeiben, VasZoli nem aprózza el, nála a blues, mint utaltunk rá, életvitelszerű tevékenység, és ha valaki, ő aztán tudja - vigyázat, egy híres mondás kifordítása következik -, hogy a blues az nem egy tánc. Ennek bizonyítását ezúttal ketten végzik el: VasZoli mellett régi barátja és zenésztársa, Halper László is a színpadon lesz, a Leányfalu Faluház színpadán. Addig is álljon itt a Córesz Rag néhány sora:

false

Ha szikkadt kenyered megszeged,
És a bicska levágja a fél kezed,
És közbe’ kiszúrod a fél szemed,
Ez ne szegje még a kedvedet,

Mert aztán jön csak a ráadás,
Az igazi jó kis szórakozás,
A vidám hétvégi kilakoltatás.

De előbb még jönnek a foglalók,
Az áramot, vizet kikapcsolók,
És elvisznek mindent csendesen,
Ha nincs lebetonozva rendesen.

Amihez kedved szottyan, azt teszed,
Hisz most már szabad az életed,
Hát ne szegje senki-semmi a kedvedet

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.