Where Are We Now?

  • 2016. február 17.

Snoblesse

Koncert David Bowie emlékére az A38-on.
false

Két nappal 69. születésnapja és legújabb lemeze megjelenése után, január 10-én hajnalban elhunyt David Bowie.

Lehet, hogy most sokan emlegetik a végzetet, hogy milyen is a sors, ám a majdnem posztumusz lemez, az immár „sokatmondó” Blackstar azt sejteti, hogy ez így, együtt: időzítve volt.
„Hihetetlen nagy élményt okozott számomra a teljesítménye, hogy ilyen állapotban (…) bemászik a koporsójába, viccel.” Najmányi László Halász Péter temetési performanszáról írt sorai jutnak az eszünkbe, az volt ennyire tudatosan időzítve a végső távozáshoz, noha Bowie természetesen más eszközökkel dol­gozott. De úgy tűnik, ahogy Halásznak, úgy neki is az volt a legfontosabb, amit barátja és legsikeresebb lemezeinek producere, Tony Visconti írt Facebook-bejegyzésében, hogy a halála ugyanolyan legyen, mint az élete: „egy műalkotás”.

A fenti sorokkal kezdtük búcsúnkat Bowie-tól (A tökéletes befejezés című írásunk teljes egészében itt olvasható), most pedig a magyar zenészek búcsúzkodnak; Bowie-számokkal emlékeznek a művészre. A fellépők jótékony célra ajánlják fel a bevételt, az előadók névsora folyamatosan bővül. Fellépnek: II. Lengyelfi Miklós, Balla Máté, Fehér Zoltán, Jónás Vera, Kézdy Luca, Márton András, Mike Kentish, Mike Zwecker, Németh Róbert, Orbán Gyula, Papp Szabolcs, Poniklo Imre, Pribojszki Mátyás, Sárközy Fanni, Szepesi Mátyás, Szűcs Krisztián, Vitáris Iván…

Figyelmébe ajánljuk

Jön a bolond!

  • - turcsányi -

William McKinley-vel jól elbánt Hollywood. Az Egyesült Államok 25. elnöke mind ez idáig az egyetlen, aki merénylet áldozataként négy elhunyt potus közül nem kapott játékfilmet, de még csak egy részletet, epizódot sem.

Út a féktelenbe

Már a Lumière testvérek egyik első filmfelvételén, 1895-ben is egy érkező vonat látványa rémisztette halálra a párizsi közönséget.

Cica az istállóban

„Attól, hogy egy kóbor macska a Spanyol Lovasiskola istállójában szüli meg a kiscicáit, még nem lesznek lipicaiak” – imigyen szólt egy névtelen kommentelő a film rendezőjének honosítási ügyét olvasva.

A hegyek hangja

„Ez a zene nem arra való, hogy hallgassuk, hanem arra, hogy táncoljunk rá” – magyarázza a film – eredeti címén, a Sirāt – egyik szereplője a sivatagi rave-partyban eltűnt lánya után kutató Luisnak (Sergi López) a film magját alkotó technozene értelmét. Az apa fiával, Estebannal (Bruno Núñez Arjona) és kutyájukkal, Pipával érkezik a marokkói sivatag közepén rendezett illegális rave-fesztiválra, hogy elszántan, de teljesen felkészületlenül előkerítse Mart.

A jóság hímpora

Krasznahorkai László első poszt-Nobel-regénye játékos, bonyolult, színpompás mű. Főszereplője egy múzeumi lepketudós, entomológus (azaz a rovartan szakértője), akit váratlanul egy bonyolult elméleti problémával keres meg a munkájában elakadt író, bizonyos Krasznahorkai László, aki kísértetiesen emlékeztet a nyilvános fellépésekből és megnyilatkozásokból ismert Krasznahorkai Lászlóra.