Új kötettel jelentkezik az instaköltő, Rupi Kaur

  • narancs.hu
  • 2022. július 21.

Sorköz

Az instaköltészet és a szerző már nem ismeretlen a Narancs olvasói előtt.

Healing Through the Words címmel  új verseskötetet jelentet meg a pandzsábi szikh családban született, Kanadában nevelkedett Rupi Kaur – írja a Könyves Magazin. 

Az Instagramon fellépett költőgeneráció legismertebb tagja interjút adott az Entertainment Weeklynek a könyvről, amely interaktív kötet lesz. Az olvasó gyakorlatokat talál benne, amelyek írásra ösztönzik, végső soron a saját írásain keresztül jut el az önismeret és a gyógyulás felé.

Rupi Kaur úgy tapasztalta, hogy neki sem megy könnyen az írás, le kell győznie alkotói válságát. Erre különböző módszereket ötlött ki, ezeket is bemutatja. A könyv megszületésében közrejátszott, hogy a járvány idején az online térben kényszerült megtartani kreatív írásról szóló foglalkozásait, és közben látta, milyen sokan tekintenek az írásra öngyógyító gyakorlatként.

A költőről és az instaköltészet jelenségéről korábban a Narancs is írt. 

Rupi Kaur írást és retorikát tanult a University of Waterloo-n. Hiába küldte el az irodalmi lapoknak a verseit, nem jelentek meg, ezért inkább magánkiadásban jelentette meg a Tej és méz című könyvét 2014-ben – és nem keltett vele nagy feltűnést.

Egy év múlva azonban a vizuális retorika kurzusra a menstruációról készített fotósorozatot a költő testvére, és az egyik fotót – amelyen Kaur látható, véres pizsamanadrágban – az Instagram levette. Ő visszatette, de megint levették. Rupi Kaur ezt az eljárást sértőnek találta, arra hivatkozva, hogy bezzeg a bikinis képek, a női test tárgyiasító, szexista ábrázolása nem sértő az Instagramnak, csak a vér látványa, ami pedig csak azzal szembesít, hogy a női testben való létezés velejárója a menstruáció. Kiállásából újsághír lett, híradóban szerepelt – az Instagram elnézést kért, neki pedig közben rengeteg követője lett. Publikálta a verseit, és a világ legnépszerűbb költője lett, akinek felolvasásaira pillanatok alatt elfogytak a jegyek. 

 

 

 

Arról, hogy a versek milyenek, ebben a cikkben írtunk.

 

 

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Jön a bolond!

  • - turcsányi -

William McKinley-vel jól elbánt Hollywood. Az Egyesült Államok 25. elnöke mind ez idáig az egyetlen, aki merénylet áldozataként négy elhunyt potus közül nem kapott játékfilmet, de még csak egy részletet, epizódot sem.

Út a féktelenbe

Már a Lumière testvérek egyik első filmfelvételén, 1895-ben is egy érkező vonat látványa rémisztette halálra a párizsi közönséget.

Cica az istállóban

„Attól, hogy egy kóbor macska a Spanyol Lovasiskola istállójában szüli meg a kiscicáit, még nem lesznek lipicaiak” – imigyen szólt egy névtelen kommentelő a film rendezőjének honosítási ügyét olvasva.

A hegyek hangja

„Ez a zene nem arra való, hogy hallgassuk, hanem arra, hogy táncoljunk rá” – magyarázza a film – eredeti címén, a Sirāt – egyik szereplője a sivatagi rave-partyban eltűnt lánya után kutató Luisnak (Sergi López) a film magját alkotó technozene értelmét. Az apa fiával, Estebannal (Bruno Núñez Arjona) és kutyájukkal, Pipával érkezik a marokkói sivatag közepén rendezett illegális rave-fesztiválra, hogy elszántan, de teljesen felkészületlenül előkerítse Mart.