"A Puskás Aréna még üresen is tele van energiával"

  • narancs.hu
  • 2019. november 11.

Sport

Teljesen lenyűgözte Dzsudzsákot az új aréna.

„Rég nem adatott meg magyar játékosnak, hogy 68 ezer magyar szurkoló előtt lépjen pályára. Egész biztosan felemelő érzés lesz itt játszani. Stílusosan és extrán jól néz ki, még üresen is tele van energiával” – mondta Dzsudzsák Balázs a hétfői sajtótájékoztatón, aki nem tudott olyan meccset felidézni, amikor ennyi néző előtt játszott volna.

Az avatómérkőzésre pénteken kerül sor Uruguay ellen. A meccs telt házas lesz, bár az MLSZ szerint „vannak helyek, ahonnan nem minden irányban lehet tökéletesen látni a pályán történő eseményeket”.

Dzsudzsák szerint „a következő napokban olyan impulzusok érik a válogatottat a stadionavatóval és a minőségi ellenféllel, hogy egészen biztosan rendkívül feldobott állapotban utaznak majd ki Cardiffba, a sorsdöntő Európa-bajnoki selejtezőre”.

"Sokak szerint a Szlovákia elleni találkozó volt az év mérkőzése, de szerintem a keddi lesz az Walesben. Az maga lesz a döntő" – jelentette ki a 32 éves szélső, aki legkedvesebb emlékének a régi Puskás Ferenc Stadionból az akkor világbajnok olaszok 3-1-es legyőzését említette 2007-ből.

Az Arénát néhány nappal ezelőtt meg is szentelték, így tényleg nem állhat már semmi a siker útjába.

Nagy nevek áldották meg a Puskás Arénát

A Hit Gyülekezete vezető lelkésze, Németh Sándor posztolt egyet a lélekemelő eseményről. A Fidesz világképe és Orbán Viktor mellett olykor hitet tevő főlelkész rövid, facebookos élménybeszámolója következik: "Ma került sor a Puskás Arénát megszentelő és megáldó összejövetelre, melyet Fürjes Balázs kormánybiztos nyított meg.

(MTI)

Figyelmébe ajánljuk

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.

Ingyen Carlsberg

  • - turcsányi -

Valamikor a múlt század kilencvenes éveinek elején Bille August nemzetközi hírű svéd filmrendező rájött, hogy mégsem lenne jó, ha ő lenne a filmművészet második Ingmar Bergmanja, még akkor sem, ha az ügyért addig számos követ megmozgatott (Hódító Pelle Max von Sydow-val, 1987; Legjobb szándékok, egyenesen Bergman forgatókönyvéből, 1992).

Utánunk a robotok?

A Székesfehérváron tavasszal bemutatott színpadi átiratot Szikora János, a Vörösmarty Színház tizenhárom év után elköszönő igazgatója rendezte. A színház vezetésére kiírt, majd megismételt pályázat után ősztől már Dolhai Attila irányításával működő teátrum irányvonala minden bizonnyal változni fog, a társulat egy része is kicserélődött, így A Nibelung-lakópark egy korszak összegzésének, Szikora János búcsúelőadásának is tekinthető.

Túlélni a békét

Az előadás ismét azt bizonyította, hogy egy ideje a Miskolci Nemzeti Színházé a magyar nyelvű színjátszás egyik legerősebb társulata. Pedig a darab – annak ellenére, hogy színházi felkérésre született – egyáltalán nem kínálja magát könnyen a színrevitelre.