A máltai sólyom (Dánia-Portugália 0:0)

  • - vadak -
  • 1996. június 13.

Sport

- vadak -

Mondják, A máltai sólyom nem rossz film, hogy rohadna rá az ég a Magyar Televízió műsorszerkesztőire. A magam részéről Knézy kezét látom a dologban, lehet, ezúttal alaptalanul, de az akkor is gyanús volt, ahogy a cseheket vasárnap délután megpróbálta "titkos esélyesként" eladni, miközben Nedved (a tiedé), Kuka, Suchoparek (több botcsinálta szerkesztőségi szlavista szerint ez utóbbi szárazkolbászt jelent magyarul) és társaik egy unalmas edzőmeccsen leszívtak a németektől. Ezek a csehek, szögezzük le, soha nem voltak titkos esélyesek semmire. Esetleg az UEFA-kupában való indulást biztosító helyre a Bundesligában, ha majd a nemzeti válogatottat sikerül végre oda benevezni. A cseh-német helyett nyilvánvalóan a dán-portugált kellett volna adni, főműsoridőben, vasárnap este. De még ez sem lett volna baj, hiszen nyomta az ORF 1. Arról viszont, hogy milyen érzés fél kilenctől negyed tizenegyig egyik cigarettáról a másikra gyújtani a sötét gangon, miközben Humphrey Bogart pont az ember tévékészülékében keres valami rohadt szobrot, vagy mit, csak a vagyonmegosztásról szóló tárgyaláson vagyok hajlandó beszámolni.

Figyelmébe ajánljuk

Magyar Péter-Orbán Viktor: 2:0

Állítólag kétszer annyian voltak az Andrássy úti Nemzeti Meneten, mint a Kossuth térre érkező Békemeneten, ám legalább ennyire fontos, hogy mit mondtak a vezérszónokok. Magyar Péter miszlikbe vágta Orbán Viktort egyebek mellett azzal, hogy saját szavait hozta fel ellene. Aztán megjött a Ryanair.

A béketárgyalás, ami meg sem történt

De megtörténhet még? Egyelőre elmarad a budapesti csúcs, és ez elsősorban azt mutatja, hogy Putyin és Trump nagyon nincsenek egy lapon. Az orosz diktátor hajthatatlan, az amerikai elnök viszont nem érti őt – és így újra és újra belesétál a csapdáiba.

Fél disznó

A film plakátján motoron ül egy felnőtt férfi és egy fiú. Mindketten hátranéznek. A fiú azt kutatja döbbenten, daccal, hogy mit hagytak maguk mögött, a férfi önelégülten mosolyog: „Na látod, te kis szaros lázadó, hova viszlek én?

Ketten a gombolyagok közt

Az Álmok az íróból lett filmrendező Dag Johan Haugerud trilógiájának utolsó darabja. Habár inkább az elsőnek érződik, hiszen itt az intimitás és a bimbózó szexualitás első lépé­seit viszi színre.

Dinnyék közt a gyökér

Ha van olyan, hogy kortárs operett, akkor A Répakirály mindenképpen az. Kovalik Balázs rendezése úgy nagyon mai, hogy közben komolyan veszi a klasszikus operett szabályait. Továbbírja és megőrzi, kedvesen ironizál vele, de nem neveti ki.

Az esendő ember felmutatása 5.6-os rekesszel, 28-as optikával

  • Simonyi Balázs
Az október közepén elhunyt Benkő Imre az autonóm fotóriport műfajában alkotott, a hétköznapiból metszett ki mintákat, és avatta az átlagost elemeltté. Méltóságot, figyelmet adott alanyainak, képeiről nyugalom, elfogadás és az ezredforduló évtizedeinek tömény lenyomata világlik.