Az olasz Jannik Sinner az Australian Open idei férfi győztese

  • narancs.hu
  • 2024. január 28.

Sport

Új korszak kezdődött.

Jannik Sinner legyőzte Danyiil Medvegyevet (3:6, 3:6, 6:4, 6:4, 6:3) az Australian Open döntőjében Melbourne-ben. A 22 éves olasznak ez az első Grand Slam győzelme. 27 éves orosz ellenfele szintén remekül játszott, az első két szettet hozta is, de Sinner parádés játékkal fel tudott állni a két játszmás hátrányból. Danyiil Medvegyev karrierje során harmadik alkalommal jutott be az Australian Open döntőjébe, 2021-ben Novak Djokovicstól, 2022-ben Rafael Nadaltól kapott ki.

 
Jannik Sinner
Fotó: MTI/EPA/Mast Irham  

Sinner ejtette ki a tornáról a szerb Novak Djokovićot (6:1, 6:2, 7:6, 6:3), átütő sikere igazi szenzációnak számított, a jóval esélyesebb világelső 33 megnyert meccs után kapott ki. Az Australian Openen 2018-ban veszített legutóbb. Sinner egyébként 13 évesen váltott teniszre, korábban, dél-tiroli születésűként, versenyszerűen síelt. Példaképének Roger Federert tekinti – írja összefoglalójában a hvg.hu.

2005 óta most először nem volt ott az Australian Open férfi egyes döntőjében sem Djokovics, sem Rafael Nadal, sem Roger Federer – új korszak kezdődött a torna történelmében

 

Ami az egymás elleni mérlegét illeti a döntősöknek, eddigi kilenc találkozójukból hatot Medvegyev nyert,

igaz, tavaly háromszor is kikapott Sinnertől kemény pályán.

A tizedik csatában a déltiroli teniszező 1:1-nél elvesztette az adogatását – ami Djokovic ellen egyszer sem fordult elő vele –, idegesen játszott, miközben a volt világelső orosz önmagához képest rendkívül agresszív volt. Ennek köszönhetően 5:3-nál másodszor is brékelte bizonytalankodó riválisát, és 35 perc elteltével szettelőnyben volt.

 

A folytatásban a moszkvai játékos maradt a bevált taktikánál, rövidíteni próbálta a labdameneteket, és 2:1-nél, majd 4:1-nél is elvette Sinner szerváját. Az olasz bátor játékkal egy bréket visszavett, és volt labdája a második ledolgozásához is, de Medvegyev összeszedte magát, és a második játszma is az övé lett.

A harmadik felvonásban az orosz már valamivel fáradtabban mozgott, többet rontott, Sinner pedig megérezte a lehetőséget, 20-30 ütésen át is játékban tartotta a labdát, és háromnegyed óra alatt szépített.

A csaknem egyórás negyedik szett kilenc gémen keresztül csak bréklabdákat és kimerítő ütésváltásokat hozott,

az olasz pedig az ő szempontjából a legjobbkor, 5:4-nél brékelt.

Jöhetett 3 óra 10 perc után a döntő játszma, melyben Sinner 3:2-nél brékelt, majd megőrizte előnyét, és 3 óra 43 perc után boldogan terült el a Rod Laver Arena szőnyegén. Életében másodszor fordított kétszettes hátrányból, először Fucsovics Márton ellen sikerült ez neki a tavalyi Australian Openen.

A 11. tornagyőzelmét begyűjtő Sinner pályafutása első Grand Slam-trófeája, a Norman Brooks Kupa mellé 3,15 millió ausztrál dollárt (740 millió forint) kap. Egyben Adriano Panatta 1976-os Roland Garros-diadala óta ő az első olasz férfi GS-bajnok.

 
Jannik Sinner
Fotó: MTI/EPA/Mast Irham

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.