Döntőbe jutott Németh Nándor 100 méteres gyorsúszásban

  • Narancs.hu/MTI
  • 2024. július 30.

Sport

Az úszó a harmadik legjobb idővel jutott a döntőbe.  

Németh Nándor a harmadik idővel bejutott a döntőbe 100 méter gyorson a párizsi olimpia úszóversenyinek negyedik, keddi napján.

A BVSC 24 éves kiválósága – aki februárban Dohában a szám történetének első magyar világbajnoki dobogósaként lett harmadik – a délelőtti előfutamában egyetlen századdal (47.93) maradt le a románok sztárja, David Popovici mögött, és összesítésben a negyedik idővel várta a középdöntőt.

Németh este az első futamban szerepelt, végig harcban volt a győzelemért, s végül 47.61 másodperces idővel másodikként csapott célba, összesítésben pedig a harmadik helyen ment tovább.

A magyar versenyző júniusban, a belgrádi Európa-bajnokságon egyéni csúccsal (47.49) lett második Popovici mögött, s mindössze két századdal maradt el Milák Kristóf országos rekordjától. Németh a 2018-as Európa-bajnoki döntő óta minden világversenyen ott volt a fináléban a "királyszámban", három éve Tokióban nyolcadikként zárt, Dobay Gyula 1964-es szereplése óta ő volt az első magyar döntős 100 méter gyorson.

A finálét szerdán este 20.30-kor rendezik.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyos valóságot arról, hogy nem, a nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésen.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

„A magyarok az internetre menekülnek a valóság elől”

  • Artner Sisso
Szokolai Róbert korábban ifjúsági szakszervezeti vezető volt, jelenleg az Eötvös10 Művelődési Ház kommunikációs vezetője. Arról kérdeztük, milyen lehetőségei vannak a fiataloknak ma Magyarországon, kire és mire számíthatnak, valamint hogyan használják az internetet, a közösségi médiát, és mire mennek vele.

Valóra vált forgatókönyv

1984-ben került a mozikba Rob Reiner első filmje, A turné (This Is Spinal Tap). Az áldokumentumfilm egyik főszereplője maga a rendező volt, aki az éppen amerikai turnén levő fiktív brit hard rock zenekar, a Spinal Tap történetét próbálta kibogozni.