Milák Kristóf ma megvédheti olimpiai bajnoki címét

  • narancs.hu
  • 2024. július 31.

Sport

Németh Nándor is döntőben úszik, Szilágyi Áronék kardcsapata a negyeddöntőben Olaszországgal vív.

Muhari Eszter párbajtőröző bronza után szerdán megszerezheti a magyar sport a második érmet a párizsi olimpián. Este fél kilenctől rendezik többek között a férfiak 200 méteres pillangóúszásának döntőjét, amelynek mezőnyébe Milák Kristóf kedden a legjobb időeredménnyel jutott be – írja a Telex.

A magyar úszó számára ez nagyon fontos nap, hiszen ebben a számban ő a címvédő, és akik követik a pályáját, az utóbbi hónapokban sokat aggódhattak a róla szóló hírek miatt. Mivel következetesen nem nyilatkozik, nem lehetett tudni, milyen edzésmunkát végzett a felkészülés időszakában. Emiatt meg is rótták, de aztán Sós Csaba, az úszók szövetségi kapitánya elismerte, hogy eddig nem érheti kritika Milák szereplését.

„Ahova eddig odaállt, azt megnyerte. Az ob-n azt gondoltuk, hogy persze, ez csak ob. Aztán nyert az Eb-n, és itt, az olimpián is – ahova feláll, azt megnyeri. Nem akarok belemenni ennek az elemzésébe, de közel hatvan év alatt, amióta a szakmában vagyok, én ilyet még nem láttam. Reméljük, holnap (szerdán) is sikerrel vívja meg a döntőt. Ha megnyeri, az egy arany Magyarországnak, és akkor mindenki boldog lesz. Egy biztos, hogy ez páros viadal lesz, Milák és Marchand ütközete lesz. Meglátjuk”– mondta az úszókapitány az M4 Sportnak.

Szintén szerda este úszik a 100 méteres gyorsúszás döntőjében Németh Nándor, aki a harmadik legjobb idővel harcolta ki a részvétel lehetőségét. 

A magyar férfi kézilabdacsapat délelőtt 9-től Norvégiával játszik, a Szilágyi Áronnal felálló kardcsapat 13.30-tól vív az olasz csapattal,  ez a negyeddöntő, a döntőt este fél kilenctől rendezik. 

Délelőtt 10 órától Póta Georgina asztaliteniszező a dél-koreai Sin Jubinnal mérkőzik a 16 közé jutásért, a cselgáncsozók, Gercsák Szabina és Tóth Krisztián szintén 10 órától versenyeznek, evezésben Pétervári-Molnár Bendegúz tíz előtt néhány perccel indul a középfutamban, a sportlövő Pekler Zalán és Péni István alapversenye 9-től zajlik. Mészáros Krisztofer tornász az egyéni összetett döntőben 17.30-tól versenyez. A triatlonosok végül mégis úszhatnak a Szajnában: a nők versenyét (Kuttor-Bragmayer Zsanett) 8-tól, a férfiakét (Lehmann Csongor, Bicsák Bence) 10.45-től rendezik.

 

 

 

 

 

 

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.