Milák Kristóf aranyérmes az úszó-Európa-bajnokságon

  • Narancs.hu/MTI
  • 2024. június 22.

Sport

Senánszky Petra pedig országos csúccsal győzött ugyanott, Belgrádban 50 méter gyorson.

Milák Kristóf címét megvédve aranyérmet nyert 200 méter pillangón szombaton a belgrádi úszó Európa-bajnokságon.

A szám olimpiai bajnoka, kétszeres világbajnoka és világcsúcstartója a legjobb idővel (1:54.64) várta a finálét, míg Eb-ezüstérmes honfitársa, Márton Richárd harmadikként (1:56.05) készült a döntőre.

A Honvéd klasszis úszójának győzelmét senki sem veszélyeztette, a középdöntős idején viszont csak bő két tizedet javított, ám 1:54.43-mal így is megszerezte második aranyát a szerb fővárosban.

A második és a harmadik helyezett is lengyel úszó lett, Krzysztof Chmielewski és Michal Chmielewski.

Márton 1:56.07-tel negyedik lett.

„Közvetlenül a bevonulás előtt elkezdett dörögni az ég, ilyenre nem is igazán emlékszem karrierem során – nyilatkozott Márton – Ennél sokkal jobbat szerettem volna úszni, szinte semmit sem javultam, ez elég kiábrándító, de a többiek sem tudtak gyorsabban menni. Lehet, egy kicsit már mindenki fáradt.”

Milák ezúttal sem állt a sajtó rendelkezésére – írja az MTI.

 
Milák Kristóf a férfi 200 méteres pillangóúszás  döntőjében a belgrádi vizes Európa-bajnokságon 2024. június 22-én. MTI/Derencsényi István
 

 

Senánszky Petra országos csúccsal nyert aranyérmet 50 méter gyorson szombaton az Európa-bajnokságon.

Az uszonyos úszásban többszörös világbajnok és Világjátékok-győztes, de már medencés olimpiai indulónak tekinthető Senánszky májusban, a Mare Nostrum-versenysorozat monacói állomásán felállított magyar rekordját egy századdal megjavítva, 24.56 másodperccel diadalmaskodott.

„Nagyon boldog vagyok, mert szerintem a párizsi olimpián ilyen idő kell majd mindenképpen a középdöntőbe jutáshoz. Ez a hely valahogy mindig jó dolgokat hoz ki belőlem, 2019-ben még uszonyos úszásban a világbajnokságon is szép sikereket értem el. Megmondom őszintén, már eléggé vártam a végét, mivel most kapok két nap pihenőt, mielőtt edzőtáborba megyek, a török tengerparton fogok pihenni” – nyilatkozta a harmincéves Senánszky, aki medencés úszóként első Eb-aranyát nyerte egyéniben.

Senánszky sikerét követően a versenyt félbeszakították a szakadó esővel és villámlással érkező vihar miatt.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.