Az egri színházigazgató-választás dramaturgiája

Egyet választhatsz

  • Molnár Richárd
  • 2020. november 19.

Színház

Csőd vagy beletörődés – ezek közül választhatott Eger ellenzéki városvezetése, miután megpróbált megalkudni, majd szembeszállni az Orbán-kormánnyal a saját színházának igazgatóválasztása kapcsán.

„Nekem arra kellett gondolni, hogy mi lesz az óvodákkal, a bölcsődékkel, a szociális ellátórendszerünkkel, a közvilágítással, a közösségi közlekedéssel. Ezeket mind fizetnünk kell. Megér-e annyit egy színházigazgató, hogy ezeket veszélybe sodorjuk?” – fogalmazott november 12-i sajtótájékoztatóján Eger polgármestere. Mirkóczki Ádám szavaiban benne volt a NER-beli lét minden realitása és keserűsége, amelyet ezúttal az egri Gárdonyi Géza Színház igazgatóválasztása körül kialakult bő egy hónapos, fordulatokkal teli polémiából szűrhetett le. Ami tény: egy demokratikusan megválasztott önkormányzatot nyílt pénzügyi zsarolással kényszerített a kormány egy demokratikus közgyűlési döntés visszavonására.

A 2019-es önkormányzati választások zajos ellenzéki sikere óta az Orbán-kormány több tanújelét is adta annak, hogy a helyi Fidesz-káderek leváltásáért az iskoláiktól és kórházaiktól már megfosztott önkormányzatok hatásköri és pénzügyi kiüresítésével, önállóságuk korlátozásával áll bosszút. A 2006 óta fideszes vezetésű Egerben tavaly ősszel az ellenzék az Egységben a Városért Egyesület ernyőszervezete alatt került többségbe és adta a polgármestert. Az új városvezetés úgy hitte, hogy ha másban nem is, legalább a színház ügyében egyezségre lehet jutni a kormányzattal – ám Mirkóczki Ádám a múlt héten bejelentette a teljes, feltétel nélküli kapitulációt.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.

Ilyen tényleg nincs Európában

„És jelentem, hogy szeptember elsején be lehet menni a bankba és föl lehet venni a 3 százalékos otthonteremtési hitelt, családi állapottól, lakhelytől függetlenül, és a legfiatalabbak is tulajdonosok lesznek a saját otthonukban. Én nem tudom, hogy ez lelkesítő cél-e bárkinek, de azt biztosan mondhatom, hogy sehol Európában olyan nincs, hogy te barátom, eléred a 18 éves kort, és ha úgy döntesz, hogy saját otthonban akarsz lakni, akkor az lehetséges.”