Ozzy bácsi, a postás

Óz! Varázsló!

  • - oil -
  • 2012. április 11.

Színház

Az Örs vezér téren túl, még a Körvasút-soron is túl, de a Szilas-patakon innen van egy hely, a Holdvilág. Koltai Judit társulatának az utóbbi időben a szokásosnál is keményebben kell küzdenie a fennmaradásért, hasonlóan alternatív társaihoz. Pedig itt aztán, a kertváros közepén közel s távol nincs alternatíva. A néhai Világ moziban több mint másfél évtizede működő színház jelentős helyi kulturális erőt képvisel, a klasszikus gyerekdarabok mellett felnőttelőadásokat is műsorra tűznek. Családias a hangulat, a környékbeli óvodás- és iskoláscsoportok bérlettel érkeznek, az igazgató pedig előadás előtt beül a pénztárba.


Fotó: Becker Róbert

A legújabb bemutató zenés mesejáték. Albert Péter eredeti módon írta át a számtalan feldolgozást megért történetet: Dorka születésnapja a keret, ez adja az apropót a társadalmi szatírához, amelyben felvonulnak a 30-as évekbeli, isten háta mögötti kansasi farm lakói, akik azonban kis magyar valóságunkból is ugyancsak ismerősek, és a későbbiekben, a "viharos álomban" saját karakterüknek megfelelő szerepben térnek vissza. A helyi tanítónőből jóságos Keleti, a szomszéd némberből Nyugati boszorkány lesz, a Nagy varázslót pedig Ozzy bácsi, a postás - szabadidejében bűvész - alakítja. Tóth Vivien Krisztina remekül viszi Dorka szerepét, Tóth Tamás zenéje tökéletesen megfelel a célnak, az énekesi erőfeszítés tiszteletre méltó, a vetített hátterek kreatívan hidalják át a forráshiányt. Külön pont jár azért, hogy nem hagyták ki Puttó (aka Totó) kutyát, sem a felnőttek számára kínálkozó poénokat és politikai áthallásokat.

Holdvilág Kamaraszínház, március 25.


Figyelmébe ajánljuk

Fél disznó

A film plakátján motoron ül egy felnőtt férfi és egy fiú. Mindketten hátranéznek. A fiú azt kutatja döbbenten, daccal, hogy mit hagytak maguk mögött, a férfi önelégülten mosolyog: „Na látod, te kis szaros lázadó, hova viszlek én?

Ketten a gombolyagok közt

Az Álmok az íróból lett filmrendező Dag Johan Haugerud trilógiájának utolsó darabja. Habár inkább az elsőnek érződik, hiszen itt az intimitás és a bimbózó szexualitás első lépé­seit viszi színre.

Dinnyék közt a gyökér

Ha van olyan, hogy kortárs operett, akkor A Répakirály mindenképpen az. Kovalik Balázs rendezése úgy nagyon mai, hogy közben komolyan veszi a klasszikus operett szabályait. Továbbírja és megőrzi, kedvesen ironizál vele, de nem neveti ki.

Az esendő ember felmutatása

  • Simonyi Balázs

Szándékosan az események „peremén” fotózott, úgymond a lényegtelent. Mondogatta: neki akkor kezdődik a munkája, amikor másnak, a hivatásos sajtófotósnak véget ér. A mi munkánk az óriási életművel most kezdődik. Ha lefotózom, a fénnyel becsapdázott valóság nem múlik el, nem hal meg: ez a fotográfus önfeláldozása.

Trump, a nagy béketeremtő?

Bár a gázai háborút sikerült leállítani, a Trump-féle „peace deal” valójában ott sem egy békemegállapodás, legfeljebb egy keretterv. Ukrajna esetében viszont Trump még a béketerv precíz kiszabásáig sem jutott el.

Legyetek gonoszok!  

Nagy terjedelemben ismertette a Telex egy a laphoz eljuttatott hangfelvétel alapján Orbán Viktor vasárnapi beszédét, amelyet a Harcosok Klubja „edzőtáborában” tartott 1500 aktivista előtt, a zánkai Erzsébet-táborban.

Elkenték

Legalább kilenc hazai bíróság kezdeményezte az Alkotmánybíróságnál (AB) a védettségi igazolással való visszaélést szabadságvesztéssel fenyegető kormányrendelet Alaptörvény-ellenességének kimondását, mivel jogi képtelenség a Büntető törvénykönyv felülírása egy rendelettel. Az AB sajátosan hárított.

Vadászok, kergetők, árulók

Nyíltan támogatja a Magyar Önvédelmi Mozgalom a Mi Hazánk céljait – kérdés, hogy a Fideszt is kiszolgálják-e. Az utóbbi időben sokan léptek be a szervezetbe. Egyes tagok úgy vélik, hogy a mozgalomra túl nagy hatást gyakorolnak a pártok.

„Vegyük a következő lépcsőfokokat”

A frissen előrelépett pártigazgató szerint megvan a parlamentbe jutáshoz szükséges mennyiségű szavazója a komolyodó viccpártnak, azt pedig átverésnek tartja, hogy a kormányváltás esélyét rontanák. De kifejtett mást is az ígéretek nélkül politizáló, magát DK-sérültnek tartó politikus.

Mi van a fájdalmon túl?

A művész, akinek egész életében a teste volt a vászon, a nyelv, az eszköz, a fegyver, gondolatiságának hordozója, nyolcvanhoz közeledve is az emberi testet vizsgálja. E nagyszabású retrospektív tárlat nemcsak az életmű bemutatására törekedett, hanem egy művészi filozófia összegzésére is.