Pintér Béla: Amíg teljesen el nem lehetetlenítenek minket, addig maradunk Magyarországon

  • narancs.hu
  • 2019. január 25.

Színház

A rendező szerint ő azok közé az ellenzékiek közé tartozik, akik kritikusak az ellenzékkel is.

„A jegyáremelés mellett kénytelenek voltunk csökkenteni a fizetéseket. Várjuk, hogy a kormány miként tartja be az ígéretét, vagyis hogyan kompenzálja az elvett TAÓ-t, a kieső összeget. Visszatérve az írásra: ki kell dolgoznom valamilyen új alkotói módszert, hogy miként tudom az írói, alkotói energiáimat kellőképpen mozgósítani” – mondta a tao megszüntetéséről Pintér Béla a Népszavának.

A rendező azt mondta, hogy ő azok közé az ellenzékiek közé tartozik, akik kritikusak az ellenzékkel is, legújabb előadásban megjelenik egy Gyurcsány Ferencre emlékeztető figura is.

„Én Mr. Pinterként képviselem a bennünk élő Orbánizmust” – tette hozzá Pintér, aki arról is beszélt, hogy „amíg anyagilag teljesen el nem lehetetlenítik őket, amíg nem áll fenn az a helyzet, hogy félelemből egy játszóhely sem fogadja be őket, addig maradnak Magyarországon.

Az új Pintér Béla-előadásról a friss Magyar Narancsban olvashatnak kritikát!

Figyelmébe ajánljuk

Állami támogatás, pályázatírás, filozófia – Kicsoda a halloweeni tökfaragást megtiltó zebegényi polgármester?

Ferenczy Ernő még alpolgármesterként tevékenyen részt vett abban, hogy az előző polgármester illetményét ideiglenesen felfüggesszék. Közben saját vállalkozása tetemes állami támogatásokban részesült. Zebegény fura urát úgy ismerik, mint aki alapvetően nem rosszindulatú, de ha elveszíti a türelmét, akkor stílust vált. 

Fiúk a barakkból

Andy Parker sorozata sokáig megtéveszt a cukiságával, és csak lassan virrad a nézőre, hogy más üzenet rejlik itt. Az érzékeny és nagyon is meleg Cameron Cope (a valós koránál jóval hamvasabbnak és naivabbnak tetsző Miles Heizer) rejtélyes indíttatásból úgy dönt, hogy nehéz természetű édesanyját azzal tudná a legjobban kiborítani, ha csatlakozna a tengerészgyalogsághoz.

Szellemes

Ifj. Vidnyánszky Attila „saját” Hamletjének színpadra állításához tett vállalásaiból akár már egy is túl nagynak tűnhet. Nemcsak a darab címe változott meg: az „és a többi, néma csend” válik a rendezői elképzelés alfájává és ómegájává is.

Lehetnénk jobban is

Ismerjük a híres idézetet, amelyben Rousseau a polgári társadalom megteremtését az első emberhez köti, aki „bekerített egy földdarabot és azt találta mondani: ez az enyém, s oly együgyű emberekre akadt, akik ezt el is hitték neki”.