Pintér Béla: Amíg teljesen el nem lehetetlenítenek minket, addig maradunk Magyarországon

  • narancs.hu
  • 2019. január 25.

Színház

A rendező szerint ő azok közé az ellenzékiek közé tartozik, akik kritikusak az ellenzékkel is.

„A jegyáremelés mellett kénytelenek voltunk csökkenteni a fizetéseket. Várjuk, hogy a kormány miként tartja be az ígéretét, vagyis hogyan kompenzálja az elvett TAÓ-t, a kieső összeget. Visszatérve az írásra: ki kell dolgoznom valamilyen új alkotói módszert, hogy miként tudom az írói, alkotói energiáimat kellőképpen mozgósítani” – mondta a tao megszüntetéséről Pintér Béla a Népszavának.

A rendező azt mondta, hogy ő azok közé az ellenzékiek közé tartozik, akik kritikusak az ellenzékkel is, legújabb előadásban megjelenik egy Gyurcsány Ferencre emlékeztető figura is.

„Én Mr. Pinterként képviselem a bennünk élő Orbánizmust” – tette hozzá Pintér, aki arról is beszélt, hogy „amíg anyagilag teljesen el nem lehetetlenítik őket, amíg nem áll fenn az a helyzet, hogy félelemből egy játszóhely sem fogadja be őket, addig maradnak Magyarországon.

Az új Pintér Béla-előadásról a friss Magyar Narancsban olvashatnak kritikát!

Figyelmébe ajánljuk

Mi az üzenete a Hadházy Ákos és Perintfalvi Rita elleni támadásoknak?

Bő húsz éve elvetett mag szökkent szárba azzal, hogy egy önjelölt magyar cowboy egyszer csak úgy döntsön: erővel kell megvédenie gazdáját a betolakodótól – ha jóindulatúan szemléljük a Hadházy Ákossal történteket. Ennél valószínűleg egyszerűbb a Perintfalvi Ritával szembeni elképesztően alpári hadjárat: nem könnyű érveket hozni amellett, hogy ez valaminő egyéni ötlet szüleménye.

Mi nem akartuk!

A szerző első regénye a II. világháború front­élményeinek és háborús, illetve ostromnaplóinak inverzét mutatja meg: a hátországról, egészen konkrétan egy Németváros nevű, a Körös folyó közelében fekvő kisváros háború alatti életéről beszél.

Mit csinálsz? Vendéglátózom

Kívülről sok szakma tűnik romantikusnak. Vagy legalábbis jó megoldásnak. Egy érzékeny fotográfus meg tudja mutatni egy-egy szakma árnyékos oldalát, és ezen belül azt is, milyen azt nőként megélni. Agostini, az érzékeny, pontos és mély empátiával alkotó fiatal fotóművész az édesanyjáról készített sorozatot, aki a családi éttermükben dolgozik évtizedek óta.