Tánc

Vass Imre: Standing Ground

  • - sisso -
  • 2017. november 12.

Színház

A konceptualista és koreográfus előadása vélhetően egy kísérleti trilógia második része. De lehet, hogy csak a márciusi taking place című opusra alapozva drukkolok, hogy az legyen, mert a tánc alapú, kutató jellegű színházi performance-sorozat a mániám. Az előző darab a néző és az előadó színházi viselkedésének vizsgálatán, emez az egyén és a csoport, valamint a szabadság és a korlátok viszonyának felmérésén alapul.

A színpadon az alkotótársak: Dányi Viktória, Kelemen Patrik, Raubinek Lili, Rózsavölgyi Zsuzsa és Vavra Júlia. Izgalmas táncos személyiségek, a világ legvisszataszítóbb színű és szabású egyenjelmezeiben, deformáltan, egyéniségüktől megfosztva, kitartóan nyomják a programot. Menetelnek a térben, néha kitérnek egymás elől, féktelen szólókba bocsátkoznak, miközben mozgási szabadságuk csak a másik korlátaihoz képest határozható meg. A teret vetített ábrák, a táncpadló szélén analóg ragasztószalagcsíkok és fények határolják, aztán fokozatosan ezek is lebomlanak, olykor digitális hatást keltenek. Egyszerre nagyon jelen lévő az egész, és ugyanakkor gegszerűen idézi a nyolcvanas évek multimédiás, elektronikus zenés koreográfiai kísérleteit.

A zene (Porteleki Áron) időnként eléri a bravúros noszogató fokozatot, a koreográfus ezúttal nem mozog, inkább hanganyagként szervesül ő is, a filozófiát tolja a mikrofonon át. Egészen posztapokaliptikus. Végül kiderül – bár kb. húsz perccel később, mint kellene –, hogy a padló sem az, aminek látszik, és óvatosan elszabadul a pokol. Mert van feljebb.

MU Színház, október 7.

Figyelmébe ajánljuk

BKV: csak semmi pánik, lesz fizetés!

A cég megbízott vezérigazgatója belső körlevélben igyekszik nyugtatni a cég dolgozóit, hogy mindenki megkapja a fizetését júniusban. A szakszervezetek megkezdték az egyeztetéseket arról, milyen eszközökkel éljenek, ha ellehetetlenül a BKV és többi fővárosi szolgáltató cég működése.

A képekbe dermedt vágy

Az Aspekt című feminista folyóirat társ­alapítója, Anna Daučíková (1950) meghatározó alakja a szlovák és a cseh feminista és queer művészetnek és a kilencvenes évektől a nemzetközi szcénának is.

Emberarcú

Volt egy történelmi pillanat ’56 után, amikor úgy tűnt: a szögesdrótot ha átszakítani nem lehet ugyan, azért átbújni alatta még sikerülhet.

Fától fáig

  • - turcsányi -

A Broke olyan, mint egy countrysláger a nehéz életű rodeócowboyról, aki elvész valahol Montanában a méteres hó alatt, s arra ébred, hogy épp lefagyóban a lába.