Tánc

Vass Imre: Standing Ground

  • - sisso -
  • 2017. november 12.

Színház

A konceptualista és koreográfus előadása vélhetően egy kísérleti trilógia második része. De lehet, hogy csak a márciusi taking place című opusra alapozva drukkolok, hogy az legyen, mert a tánc alapú, kutató jellegű színházi performance-sorozat a mániám. Az előző darab a néző és az előadó színházi viselkedésének vizsgálatán, emez az egyén és a csoport, valamint a szabadság és a korlátok viszonyának felmérésén alapul.

A színpadon az alkotótársak: Dányi Viktória, Kelemen Patrik, Raubinek Lili, Rózsavölgyi Zsuzsa és Vavra Júlia. Izgalmas táncos személyiségek, a világ legvisszataszítóbb színű és szabású egyenjelmezeiben, deformáltan, egyéniségüktől megfosztva, kitartóan nyomják a programot. Menetelnek a térben, néha kitérnek egymás elől, féktelen szólókba bocsátkoznak, miközben mozgási szabadságuk csak a másik korlátaihoz képest határozható meg. A teret vetített ábrák, a táncpadló szélén analóg ragasztószalagcsíkok és fények határolják, aztán fokozatosan ezek is lebomlanak, olykor digitális hatást keltenek. Egyszerre nagyon jelen lévő az egész, és ugyanakkor gegszerűen idézi a nyolcvanas évek multimédiás, elektronikus zenés koreográfiai kísérleteit.

A zene (Porteleki Áron) időnként eléri a bravúros noszogató fokozatot, a koreográfus ezúttal nem mozog, inkább hanganyagként szervesül ő is, a filozófiát tolja a mikrofonon át. Egészen posztapokaliptikus. Végül kiderül – bár kb. húsz perccel később, mint kellene –, hogy a padló sem az, aminek látszik, és óvatosan elszabadul a pokol. Mert van feljebb.

MU Színház, október 7.

Figyelmébe ajánljuk

Évet értékelt Magyar Péter

  • narancs.hu

"A rendszerváltás óta először számon kértük az egész politikai elitet" – fogalmazott videóüzenetében a Tisza Párt elnöke.