tévésmaci - Fővárosi gorillakölkök

  • .
  • 2010. május 20.

Trafik

Amikor Sztupa és Troché találkoztak Horst Fuchsszal, szép, mosolygós nap sütött le az A1-es és A8-as autósztráda kereszteződésénél fekvő Voralpenkreuz Raststationra. Sztupa és Troché St.
Pölten felől érkeztek, s még akármi is történhet velük, indulhatnak Salzburg és München irányába éppúgy, mint a Passau-Regensburg útvonalon. Csak előbb itt ez a találkozó. Szinte még be sem léptek a mármessziről is patikai tisztaságával hívogató önkiszolgáló étterembe, amikor eléjük sietett egy tulajnak látszó köpcös alak: Wie schön, dass Sie da sind! Herr Fuchs erwartet Sie schon, folgen Sie mir bitte! A benzinkútra néző szárnyon ült az egyik közvetlenül ablak (mit ablak, üvegfal) melletti asztalnál Fuchs. Sárga sportzakót és fekete pantallót viselt. Trochénak rögtön feltűnt, hogy nem visel fülbevalót. Amint meglátta az érkezőket, könnyedén felemelkedett. Ach, lieber Herr Sztupa, lieber Herr Troché, ich grüsse Sie! Nehmen Sie Platz bitte. Ich habe schon sehr viel Gutes von Ihnen gehört! Amikor letelepedtek, a tisztelettudóan várakozó stüszijelmezeshez fordult. Rudolf, bringen Sie unseren Gästen auch das Übliche! Kicsit kényszeredetten vigyorogtak egymásra, míg a köpcös intésére egy fiatalember poharakat és tányérokat rakott eléjük. Fuchs nem várta meg a töltést, sem a tálalást. Sie werden zufrieden sein. Gut, kommen wir gleich zur Sache! - mondta.

Nos, térjünk a tárgyra mi is! Mit szólnak a tévéműsorhoz?

Pénteken (21-én) felkészülünk a Champions Liga döntőjére.

Szombaton megnézzük.

Vasárnap azonban úgy járunk el, mintha mi lennénk a lakosság, amikor zárva volt két napig a szupermarket: hülyére tévézzük (konzumáljuk) a fejünket. Én az MGM-en nyitok 12.20-kor, rutinból lenyomom a Vád tanúját, inkább csak azért, hogy felhozzam magam a 14.20-kor itt kezdődő Gyilkosság a hajón - Szalmaasszony c. 1964-es rettenetre, melyben Gina Lollobrigida és Ralph Richardson lépnek fel, meg az ifjú Sean Connery. A rendező sem akárki, a jónevű Basil Dearden kezét például a Minden lében két kanál néhány epizódja dicséri. Jelen mű pedig a "kutyaharapást szőrivel" metódus egy kétségkívül sajátságos megzenésítése. 23.50-kor megversenyeztetem egymással a Dunán induló Az idegen c. filmet, ami persze Az óra körbejárt jelenti, a Cinemaxon (rádióújságot váltottam, figyeled!) startoló múlt heti megfejtésünkkel, Az ötös számú vágóhíddal. Bár az is lehet, hogy kibírom 1.35-ig, amikor is ugyanitt kezd A vihar 2009-es német-dán-holland kiszerelése - Shakespeare-re tippelő kedves nézőink hagyják el a tévészobát, a balkáni háború útózmányában vagyunk, egyebek mellett a hágai bíróságon és egy szarajevói temetésen (fordítva se lenne jobb).

Hétfőn alighanem pinkesd lesz, mert egész nap nyálas filmeket adnak a tévék. Én persze simán megnézem az m1-en 17.40-kor Mezítláb a parkban Robert Redfordot és Jane Fonát - milyenek voltak 1967-ben? Maradok is a közszolgálatban, mert nyolckor Stephen Frears A királynő c. darabja mélyen megérint engem, lévén magam is kedvvel forgok főúri körülmények között. Igaz, így hovatovább deklasszálódás lesz utána rögtön megnézni (még mindig itt) az Átlagembereket, miből persze az következik, hogy hátha nem is pünkösd van, hanem Robert Redford születésnapja. Tán a szá'huszadik? A ViaSat3 (ilyenek ezek) 21.20-kor lobbizik Polanski kolléga szabadon bocsátásáért, nos, ha nekem kéne elbírálni a Harrison Ford játékában elővezetett 'rületet, lehet, hogy szigorítottat ítélnék. Szerencsére már egy órája nézem az MGM-en a Fegyverek óráját, John Sturges remekét, melyben a szegényember John Fordja arról mesél, hogy milyen két büdös csupor volt Wyatt Earp és Doc Holliday (az igazi John Ford ezzel a közléssel megvárta, míg nevezettek megöregednek: a Cheyenne őszben rántja le róluk a leplet - bár azt nem adja ma a tévé).

Kedden este kilenckor A vágy titokzatos tárgya a Filmmúzeumon, Dekameron a Cinemaxon éjfél előtt 5 perccel.

Szerdán nyista.

Csütörtökön Eper és vér 21.40-kor a Cinemaxon, oszt szevasz! Amíg tévézel, mások csajoznak helyetted!

Figyelmébe ajánljuk

Fél disznó

A film plakátján motoron ül egy felnőtt férfi és egy fiú. Mindketten hátranéznek. A fiú azt kutatja döbbenten, daccal, hogy mit hagytak maguk mögött, a férfi önelégülten mosolyog: „Na látod, te kis szaros lázadó, hova viszlek én?

Ketten a gombolyagok közt

Az Álmok az íróból lett filmrendező Dag Johan Haugerud trilógiájának utolsó darabja. Habár inkább az elsőnek érződik, hiszen itt az intimitás és a bimbózó szexualitás első lépé­seit viszi színre.

Dinnyék közt a gyökér

Ha van olyan, hogy kortárs operett, akkor A Répakirály mindenképpen az. Kovalik Balázs rendezése úgy nagyon mai, hogy közben komolyan veszi a klasszikus operett szabályait. Továbbírja és megőrzi, kedvesen ironizál vele, de nem neveti ki.

Az esendő ember felmutatása 5.6-os rekesszel, 28-as optikával

  • Simonyi Balázs
Az október közepén elhunyt Benkő Imre az autonóm fotóriport műfajában alkotott, a hétköznapiból metszett ki mintákat, és avatta az átlagost elemeltté. Méltóságot, figyelmet adott alanyainak, képeiről nyugalom, elfogadás és az ezredforduló évtizedeinek tömény lenyomata világlik.

Trump, a nagy béketeremtő?

Bár a gázai háborút sikerült leállítani, a Trump-féle „peace deal” valójában ott sem egy békemegállapodás, legfeljebb egy keretterv. Ukrajna esetében viszont Trump még a béketerv precíz kiszabásáig sem jutott el.

Vadászok, kergetők, árulók

Nyíltan támogatja a Magyar Önvédelmi Mozgalom a Mi Hazánk céljait – kérdés, hogy a Fideszt is kiszolgálják-e. Az utóbbi időben sokan léptek be a szervezetbe. Egyes tagok úgy vélik, hogy a mozgalomra túl nagy hatást gyakorolnak a pártok.