Tévétorrent

Galavant

Tévétorrent

Kosztümös, lovagos, musical, sitcom – ennél nagyobb őrültséget rég lehetett hallani. Hő­sies bátorságra, legalábbis veszett vakmerőségre vall megvalósítani egy ily elvetemült ötletet. A Galavant alkotói viszont nem tököltek, egyenesen a Broadway-musicalek világából szöktek át egy kis csíny­tevésre – és nem is sikerült nekik rosszul. A Galavantben minden van, ami miatt azt mondhatnánk, hogy giccs vagy gagyi – a hős lovag szerelmét ellopja a gazdag király, majd címszereplőnk bosszút esküdve szíve hölgyének megmentésére indul. Eközben énekel. És táncol.

A Galavant direkt klisékből építkezik, s az önirónia és a paródia határvonalán billegve egy naiv és kedves komédiát tár elénk. Nincs nagy CGI-költség, se komoly történelmi háttéranyag. Az elszánt hülyeség viszont sem nem bántó, sem nem igénytelen, viszont kellemesen szórakoztató. Kiszólások, összekacsintások, tudatos anakronizmusok tömkelegét kapjuk, néhol kissé erőltetetten, de többnyire inkább kedélyesen. A humor mind a figurák, mind a dalok, mind a koreográfia egyből feltűnő sajátja, lévén, hogy maguk a dallamok és a táncbetétek is kijátsszák, illetve parodizálják a műfaji sablonokat. A szereplők üdítőek, főleg az infantilis gonosz királyt játszó Timothy Omudson játéka telitalálat. Vinnie Jones pedig már magával a műfajon kívüliségével is igazi humorforrás. Ráadásul mindez rövidke, húszperces részekben. Persze nem kötelező darab, nincs benne az Antiochiai Szent Kézigránát és nem is váltja meg a világot. De azok, akik az efféle műfaji perverziókra nyitottak, meglepően jól szórakozhatnak majd.

Figyelmébe ajánljuk

Minden nap egy forradalom

A történelem nem ismétli magát, hanem rímel. Paul Thomas Anderson egy szinte anakronisztikusan posztmodern filmet rendezett; bár felismerjük őrült jelenünket, láz­álomszerűen mosódik össze a hatvanas évek baloldali radikalizmusa a nyolcvanas évek erjedt reaganizmusával és a kortárs trumpista fasisztoid giccsel.

Japán teaköltemény

A 19. század derekán, miután a Perry-expedíció négy, amerikai lobogókkal díszített „fekete hajója” megérkezett Japánba, a szigetország kénytelen volt feladni több évszázados elszigeteltségét, és ezzel együtt a kultúrája is nagyot változott.

Maximál minimál

A nyolcvannyolc éves Philip Glass életműve változatos: írt operákat, szimfóniákat, kísérleti darabokat, izgalmas kollaborációkban vett részt más műfajok képviselőivel, és népszerű filmzenéi (Kundun; Az órák; Egy botrány részletei) révén szélesebb körben is ismerik a nevét. Hipnotikus minimalista zenéje tömegeket ért el, ami ritkaság kortárs zeneszerzők esetében.