Tévétorrent

Gunpowder

Tévétorrent

A „lőporos összeesküvés” kifejezést ritkábban halljuk, mint Guy Fawkes nevét, de a kettő összefügg, tudatosítja a BBC azokban, akik sorozatokon keresztül igyekeznek lekövetni a világtörténelmet. A londoni, 1605. november 5-i sikertelen merénylet célja a Lordok Háza és I. Jakab angol uralkodó felrobbantása volt – néhány (pontosan tizenhárom) kifosztott nemes megelégelvén a vad valláskorlátozást, valamelyest elragadtatta magát. Amikor spanyolföldön a kor legnagyobb autodaféin égették a reformáltakat, Angliában viszont az alig 70 éve létrehívott anglikán egyház érdekében a pápistákat gyilkolták halomra. E párhuzam felmutatása a sorozat legnagyobb erénye, csakhogy ettől lesz jócskán hatásvadász is az egész: őrületes vizuális kidolgozottsággal kapjuk az arcunkba a csonkítások, kínzások és nyilvános kivégzések módszertanát – méltán nagynevű színészek navigációjával. Bár az ikeás szőnyegben szaladgáló Kit Harington nevén kívül mást nem lehetett hallani, de azért Liv Tyler és Mark Gatiss is ott áll a vártán. Harington ráadásul nem mutat sok újat: főként búsan néz, borong, tervet sző, majd hitéhez és társaihoz rendíthetetlenül lojálisan menetel a végsőkig. Liv Tylerre persze nem lehet panasz, jól csinálja, és azt, amit szokott: retteg, sír, kitart, majd életben marad. Mark Gatiss rendkívül gonosz! Mindeközben a nagy összeesküvés ürügyén olyan trükköket leshetünk el, hogyan kell hordónyi puskaport szárítani párás angol vidéki vityillókban… Mindezt pedig a faborítású, fazettás, intarziás szobabelsők legnagyobb dicsőségére.

Magyar felirat: anneshirley83 & Evelyn

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.