Tévétorrent

Impastor

  • - svébis -
  • 2015. október 24.

Tévétorrent

Kényes témákkal viccelődni mindig könnyű, a kérdés az, hogy mennyire intelligensen és merészen tesszük. Vagy lehet úgy is csinálni, mint az Impastor: kerülgetni, mint macska a templom egerét.

Messziről jött ember azt mond, amit akar. Ez a kiindulópontja a történetnek, melyben a kasztrálással fenyegető adósságbehajtók elől az öngyilkosságba menekülő kisstílű kókler egy szerencsétlen deus ex machina következtében egy sajnálatosan elhunyt, nem mellesleg homoszexuális pap személyazonosságát ellopva új életet kezdhet az isten háta mögötti Ladnerben. Persze, régóta tudjuk, hogy a képeslap kisvárosok csak addig tűnnek boldog, kiegyensúlyozott közösségnek, amíg meg nem fordítjuk, mert a hátlapjukon bizony mocskos üzeneteket lelünk. Itt sincs ez másként:
a bigott lutheránus prostira vágyik, az ornitológus kiscserkészmelleket akar taperolni, és itt van persze a magát homoszexuálisnak kiadni kénytelen álpap, akiben a legtöbb lehetőség rejtőzik. Ám ez a két komponens – szexualitás és vallás – valójában csak ministrál egy átlagos szitkomvilághoz, és ezen a ponton lesz az Impastor egy sokat ígérő, újítónak látszó széria helyett egy átlagos sorozat. A bátortalansága teszi végül hétköznapivá. Lehetne bölcsebb és kissé gátlástalanabb, hogy túl tudjon lépni a berögződéseken, de egyelőre csak a gyávaság és a szűklátókörűség dominál, no meg a banális megváltástörténet, ahogy egy öntelt és pitiáner senkiből humanista válik.

Ennek ellenére, vagy épp ezért az Impastor könnyed, jóleső limonádé, még ha olykor túl is cukrozzák. Ámen.

Magyar felirat: Dante & Taurusz

Figyelmébe ajánljuk

Jön a bolond!

  • - turcsányi -

William McKinley-vel jól elbánt Hollywood. Az Egyesült Államok 25. elnöke mind ez idáig az egyetlen, aki merénylet áldozataként négy elhunyt potus közül nem kapott játékfilmet, de még csak egy részletet, epizódot sem.

Út a féktelenbe

Már a Lumière testvérek egyik első filmfelvételén, 1895-ben is egy érkező vonat látványa rémisztette halálra a párizsi közönséget.

Cica az istállóban

„Attól, hogy egy kóbor macska a Spanyol Lovasiskola istállójában szüli meg a kiscicáit, még nem lesznek lipicaiak” – imigyen szólt egy névtelen kommentelő a film rendezőjének honosítási ügyét olvasva.

A hegyek hangja

„Ez a zene nem arra való, hogy hallgassuk, hanem arra, hogy táncoljunk rá” – magyarázza a film – eredeti címén, a Sirāt – egyik szereplője a sivatagi rave-partyban eltűnt lánya után kutató Luisnak (Sergi López) a film magját alkotó technozene értelmét. Az apa fiával, Estebannal (Bruno Núñez Arjona) és kutyájukkal, Pipával érkezik a marokkói sivatag közepén rendezett illegális rave-fesztiválra, hogy elszántan, de teljesen felkészületlenül előkerítse Mart.

A jóság hímpora

Krasznahorkai László első poszt-Nobel-regénye játékos, bonyolult, színpompás mű. Főszereplője egy múzeumi lepketudós, entomológus (azaz a rovartan szakértője), akit váratlanul egy bonyolult elméleti problémával keres meg a munkájában elakadt író, bizonyos Krasznahorkai László, aki kísértetiesen emlékeztet a nyilvános fellépésekből és megnyilatkozásokból ismert Krasznahorkai Lászlóra.