Tévétorrent

Hand of God

Tévétorrent

Néha hajlamosak vagyunk elfelejteni, hogy a kereszténység térítő vallás. Hogy vannak vallási fanatikusok. A Hand of God kifacsart logikája ezt hozza össze egy családi drámával és egy krimivel: Isten felmentés, ok és motiváció erőszakra, önbíráskodásra, vérbosszúra. A kérdés, hogy mennyi agressziót és rémtettet bír el egy család és egy elme. A fiú feleségét szeme láttára erőszakolják meg, ezért öngyilkos lesz, de csak félig sikerül, gépek tartják életben. A tettesek előkeríthetetlenek.

Ekkor tér meg az apa, a hírhedt bíró, hogy Isten szava és látomások által vezérelve összerakja a kirakóst, és megtalálja a bűnösöket. Ha nem lenne egy épp feltörekvő kis vad­katolikus egyházi közösség, amely Pernell bírót Salamonná válásában támogatja, szimplán bolondnak tekinthetnénk. De az ifjú lelkész és femme fatale-nak álcázott segítője pénz- és lélekgyűjtéssel egybekötve árul keresztényi önigazolást majd’ mindenre. Ez, ugye, érzékeny pont. Pozitív hős egy sem akad. Nem is hiányzik, az ábrázolt világ korántsem arról szól, hogy bárki szeret­hető legyen. Ehelyett azonban jól ismert és remekül megtalált színészek, figurák vezetik a nézőt: Ron Perlmann a bíró, Julian Morris a fiatal lelkész. Ráadásul ügyes megoldás, hogy nem a krimi, hanem a dráma visz előre, az emberi motivációk és őrlődések. Erős pilot és erős folytatás, pontosan eltalált képi világgal, vizuális kódokkal; néhol felbukkanó fekete humorú öniróniával. A transzcendens és a valós közt elmosott átmenettel. Mindössze tíz rész, aztán jöhet a gyónás.

Magyar felirat: Zelko315 & Sparky (az első résznél tartanak)

Figyelmébe ajánljuk

A képekbe dermedt vágy

Az Aspekt című feminista folyóirat társ­alapítója, Anna Daučíková (1950) meghatározó alakja a szlovák és a cseh feminista és queer művészetnek és a kilencvenes évektől a nemzetközi szcénának is. Munkássága középpontjában a normák, a hatalmi technológiák, a queer identitás, valamint a magánélet és az intimitás politikájának kérdései állnak.

Emberarcú

Volt egy történelmi pillanat ’56 után, amikor úgy tűnt: a szögesdrótot ha átszakítani nem lehet ugyan, azért átbújni alatta még sikerülhet.

Fától fáig

  • - turcsányi -

A Broke olyan, mint egy countrysláger a nehéz életű rodeócowboyról, aki elvész valahol Montanában a méteres hó alatt, s arra ébred, hogy épp lefagyóban a lába.

Kis nagy érzelmek

Egyszerű és szentimentális, de mindkettőt büszkén vállalja Baltasar Kormákur filmje. Talán az Előző életek volt utoljára ilyen: a fordulatok és a hősök döntései néha elég vadak, de sosem annyira, hogy megtörjék az azonosulás varázsát, az érzelmek őszintesége pedig mélységes hitelességet kölcsönöz a filmnek.

Nincs bocsánat

Az előadás Balássy Fanni azonos című kötetéből készült. A prózatöredékekből összeálló, műfajilag nehezen besorolható könyv a 2020-as években felnőtté váló fiatalok életkezdési pánikhelyzetéről ad meglehetősen borús képet.

Az individuum luxusa

  • Balogh Magdolna

Igazi szenzációnak ígérkezett ez a láger­napló, hiszen a mű 1978-ban csak erősen megcsonkítva jelenhetett meg a szerző magán­kiadásában, többszöri kiadói elutasítás és a publikálás jogáért folytatott 12 évnyi küzdelem után. 

Megbillenve

Eddig csak a fideszes médiagépezet és a kormányzati, állami propaganda folytatott lélektani hadviselést (is) Magyar Péter ellen, ám jó ideje működik ez már visszafele is – úgy tűnik, nem is hatástalanul.

Nem pontosan ugyanaz a szem

Ötvenhét turistabusz áll a parkolóban. A sofőrök dohányoznak, beszélgetnek, múlatják az időt, míg várnak az utasaikra. Akik nagyjából másfél óra alatt végeznek; előbb Auschwitz 1-et járják körbe, aztán jön Birkenau, oda át kell vinni őket, mert az cirka 3 kilométerrel távolabb van, ott aztán újabb egy-másfél órát eltöltenek majd.

Dőlve halnak

Lóhalálában terjesztették be és fogadták el egy salátatörvénybe csomagolva a védett erdők könnyebb letarolását lehetővé tevő módosításokat a kormánypárti képviselők. Az erdőkért aggódó szakemberek is csak találgatnak, kinek sürgős a várható erdőirtás.