Tévétorrent

Hand of God

Tévétorrent

Néha hajlamosak vagyunk elfelejteni, hogy a kereszténység térítő vallás. Hogy vannak vallási fanatikusok. A Hand of God kifacsart logikája ezt hozza össze egy családi drámával és egy krimivel: Isten felmentés, ok és motiváció erőszakra, önbíráskodásra, vérbosszúra. A kérdés, hogy mennyi agressziót és rémtettet bír el egy család és egy elme. A fiú feleségét szeme láttára erőszakolják meg, ezért öngyilkos lesz, de csak félig sikerül, gépek tartják életben. A tettesek előkeríthetetlenek.

Ekkor tér meg az apa, a hírhedt bíró, hogy Isten szava és látomások által vezérelve összerakja a kirakóst, és megtalálja a bűnösöket. Ha nem lenne egy épp feltörekvő kis vad­katolikus egyházi közösség, amely Pernell bírót Salamonná válásában támogatja, szimplán bolondnak tekinthetnénk. De az ifjú lelkész és femme fatale-nak álcázott segítője pénz- és lélekgyűjtéssel egybekötve árul keresztényi önigazolást majd’ mindenre. Ez, ugye, érzékeny pont. Pozitív hős egy sem akad. Nem is hiányzik, az ábrázolt világ korántsem arról szól, hogy bárki szeret­hető legyen. Ehelyett azonban jól ismert és remekül megtalált színészek, figurák vezetik a nézőt: Ron Perlmann a bíró, Julian Morris a fiatal lelkész. Ráadásul ügyes megoldás, hogy nem a krimi, hanem a dráma visz előre, az emberi motivációk és őrlődések. Erős pilot és erős folytatás, pontosan eltalált képi világgal, vizuális kódokkal; néhol felbukkanó fekete humorú öniróniával. A transzcendens és a valós közt elmosott átmenettel. Mindössze tíz rész, aztán jöhet a gyónás.

Magyar felirat: Zelko315 & Sparky (az első résznél tartanak)

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."