Tévétorrent

Hand of God

Tévétorrent

Néha hajlamosak vagyunk elfelejteni, hogy a kereszténység térítő vallás. Hogy vannak vallási fanatikusok. A Hand of God kifacsart logikája ezt hozza össze egy családi drámával és egy krimivel: Isten felmentés, ok és motiváció erőszakra, önbíráskodásra, vérbosszúra. A kérdés, hogy mennyi agressziót és rémtettet bír el egy család és egy elme. A fiú feleségét szeme láttára erőszakolják meg, ezért öngyilkos lesz, de csak félig sikerül, gépek tartják életben. A tettesek előkeríthetetlenek.

Ekkor tér meg az apa, a hírhedt bíró, hogy Isten szava és látomások által vezérelve összerakja a kirakóst, és megtalálja a bűnösöket. Ha nem lenne egy épp feltörekvő kis vad­katolikus egyházi közösség, amely Pernell bírót Salamonná válásában támogatja, szimplán bolondnak tekinthetnénk. De az ifjú lelkész és femme fatale-nak álcázott segítője pénz- és lélekgyűjtéssel egybekötve árul keresztényi önigazolást majd’ mindenre. Ez, ugye, érzékeny pont. Pozitív hős egy sem akad. Nem is hiányzik, az ábrázolt világ korántsem arról szól, hogy bárki szeret­hető legyen. Ehelyett azonban jól ismert és remekül megtalált színészek, figurák vezetik a nézőt: Ron Perlmann a bíró, Julian Morris a fiatal lelkész. Ráadásul ügyes megoldás, hogy nem a krimi, hanem a dráma visz előre, az emberi motivációk és őrlődések. Erős pilot és erős folytatás, pontosan eltalált képi világgal, vizuális kódokkal; néhol felbukkanó fekete humorú öniróniával. A transzcendens és a valós közt elmosott átmenettel. Mindössze tíz rész, aztán jöhet a gyónás.

Magyar felirat: Zelko315 & Sparky (az első résznél tartanak)

Figyelmébe ajánljuk

Megjött Barba papa

A Kőszegi Várszínház méretes színpada, több száz fős nézőtere és a Rózsavölgyi Szalon intim kávéház-színháza között igen nagy a különbség. Mégis működni látszik az a modell, hogy a kőszegi nagyszínpadon nyáron bemutatott darabokat ősztől a pesti szalonban játsszák. 

Gyógyító morajlás

Noha a szerző hosszú évek óta publikál, a kötet harminckét, három ciklusba rendezett verse közül mindössze három – a Vénasszonyok nyara után, a Hidegűző és A madár mindig én voltam – jelent meg korábban. Maguk a szövegek egységes világot alkotnak. 

Elmondható

  • Pálos György

A dán szerzőnek ez a tizedik regénye, ám az első, amely magyarul is olvasható. Thorup írásainak fókuszában főként nők állnak, ez a műve is ezt a hagyományt követi. A történet 1942-ben, Dánia német megszállása után két évvel indul.

Gyulladáspont

Első ránézésre egy tipikus presztízskrimi jegyeit mutatja Dennis Lehane minisorozata: ellentétes temperamentumú nyomozópáros, sötétszürke tónusok, az Ügy, a magánélet és a lassacskán feltáruló múltbeli traumák kényelmetlen összefonódásai.

Mármint

A hullamosói szakma aránylag ritkán szerepel fiatalemberek vágyálmai közt. Először el is hányja magát Szofiane, a tanulmányait hanyagoló, ezért az idegenrendészet látókörébe kerülvén egy muszlim temetkezési cégnél munkát vállalni kénytelen arab aranyifjú.

Tíz vállalás

Bevált recept az ifjúsági regényekben, hogy a szerző a gyerekközösség fejlődésén keresztül fejti ki mondanivalóját. A nyári szünidőre a falusi nagymamához kitelepített nagyvárosi rosszcsontoknak az új környezetben kell rádöbbenniük arra, hogy vannak magasztosabb cselekedetek is a szomszéd bosszantásánál vagy az énekesmadár lecsúzlizásánál. Lehet tűzifát aprítani, visszavinni az üres üvegeket, és megmenteni a kocsiból kidobott kutyakölyköt. Ha mindez közösségben történik, még jobb.