Néha hajlamosak vagyunk elfelejteni, hogy a kereszténység térítő vallás. Hogy vannak vallási fanatikusok. A Hand of God kifacsart logikája ezt hozza össze egy családi drámával és egy krimivel: Isten felmentés, ok és motiváció erőszakra, önbíráskodásra, vérbosszúra. A kérdés, hogy mennyi agressziót és rémtettet bír el egy család és egy elme. A fiú feleségét szeme láttára erőszakolják meg, ezért öngyilkos lesz, de csak félig sikerül, gépek tartják életben. A tettesek előkeríthetetlenek.
Ekkor tér meg az apa, a hírhedt bíró, hogy Isten szava és látomások által vezérelve összerakja a kirakóst, és megtalálja a bűnösöket. Ha nem lenne egy épp feltörekvő kis vadkatolikus egyházi közösség, amely Pernell bírót Salamonná válásában támogatja, szimplán bolondnak tekinthetnénk. De az ifjú lelkész és femme fatale-nak álcázott segítője pénz- és lélekgyűjtéssel egybekötve árul keresztényi önigazolást majd’ mindenre. Ez, ugye, érzékeny pont. Pozitív hős egy sem akad. Nem is hiányzik, az ábrázolt világ korántsem arról szól, hogy bárki szerethető legyen. Ehelyett azonban jól ismert és remekül megtalált színészek, figurák vezetik a nézőt: Ron Perlmann a bíró, Julian Morris a fiatal lelkész. Ráadásul ügyes megoldás, hogy nem a krimi, hanem a dráma visz előre, az emberi motivációk és őrlődések. Erős pilot és erős folytatás, pontosan eltalált képi világgal, vizuális kódokkal; néhol felbukkanó fekete humorú öniróniával. A transzcendens és a valós közt elmosott átmenettel. Mindössze tíz rész, aztán jöhet a gyónás.
Magyar felirat: Zelko315 & Sparky (az első résznél tartanak)