A Fidesz megmagyarázza, hogy miért örüljünk az új sarcnak

  • narancs.hu
  • 2015. január 31.

Villámnarancs

Tegnap a Fidesz-frakció közleményben tudatta, hogy miért jó ebben az országban élni, s még annál is jobb ebben az országban autózni.

„A próbaüzemmel járó kisebb problémák ellenére az autósok többsége már elfogadta az átalakítást, mert tapasztalja annak egyértelmű anyagi előnyeit. A változások elősegítették, hogy olcsóbban és többen tudják igénybe venni az autópályákat és autóutakat, hiszen kétszer annyian vásároltak autópálya-matricát januárban, mint az előző év azonos időszakában” – írják, és a szemük sem rebben.

Szembe ingyenes

Szembe ingyenes

Fotó: Beliczay László/MTI

Olyan lehet ez náluk, mint másnál a reggeli fogmosás. Felkelünk, és mondunk (ne finomkodjunk már: hazudunk) valami bődületeset, úgysem szakad le a plafon. Természetesen azért vásároltak kétszer annyian matricákat, mint tavaly, mert egy csomó embernek egyszerűen nem volt más választása, ha fenn akarja tartani közlekedési szokásait, ha továbbra is a legrövidebb úton akar eljutni a munkahelyére satöbbi, satöbbi… Baj lesz még azzal a plafonnal.

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.