Egy européer kormányoldalról: Surján László

  • narancs.hu
  • 2013. október 14.

Villámnarancs

„Erősített a DK. Nemcsak Gyurcsány Ferencet erősítette meg elnöki posztján, hanem megnövelte az alelnöki kar súlyát is” – írta Surján László Vadai Ágnesről, s mindehhez egy igen előnytelen fotót is mellékelt. „Neki, és az összes hozzá hasonló primitív tahónak mondom: Magatokat minősítitek azzal, ha bárkit a külseje alapján ítéltek meg. Ja, és azért osztom meg a szöveget, hogy lássa mindenki: náluk, a nagy kereszténydemokratáknál, úgy látszik, ez az értékrend” – írta válaszában Vadai, s egy előnyös fotót is kiposztolt magáról.

Arról viszont nem írt, hogy Surján László nemcsak poéngyáros, hanem az Európai Parlament alelnöke is mellesleg. Vagyis olyan klubban került igen magas polcra, ahol – ellentétben például a magyar Országgyűléssel – nem szoktak röhögni az efféle tréfákon, és a kereszténydemokratával nem jár együtt szükségszerűen a bunkó jelző.

Nem tudhatjuk persze, hogy ennek a minősíthetetlenül primitív bejegyezésnek a híre meddig jut el, nem is fontos. Történjen bármi, Surján László tegnap óta ugyanolyan szánalmas bohóc Brüsszelben, mint Deutsch Tamás, aki semmi másra nem jó, csak hogy szégyent hozzon hazájára.

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."