Gyurcsány: Trump megölte a nacionalista, nárcisztikus populizmust

  • narancs hu
  • 2021. január 7.

Villámnarancs

A DK elnöke a capitoliumi zavargásokra reagált.

Gyurcsény Ferenc egy Facebook-posztban reflektált arra, hogy Donald Trump hívei tegnap megrohamozták a Capitolium épületét Washingtonban, miután a hatalomtól búcsúzó amerikai elnök felhergelte hallgatóságát egy a Fehér Ház közelében tartott nagygyűlésen a Joe Biden megválasztott elnök győzelmét megerősítő kongresszusi ülés előtt.

Drámai órák tanúja a világ. Amerikát szoktuk a a földkerekség legerősebb demokráciájának tartani. Tegnap ezt a...

Posted by Gyurcsány Ferenc on Wednesday, January 6, 2021
A DK elnöke többek között ezt írta:

 "Amerikát szoktuk a a földkerekség legerősebb demokráciájának tartani. Tegnap ezt a demokráciát támadta meg pár ezer állampolgára indulattal, erőszakkal. Betörtek a washingtoni Capitolium épületébe, törtek és zúztak, csak mert állampolgártársaik többsége más utat, más elnököt választott, mint amit és akit ők szerettek volna."

Trump örökségéről pedig ezt:

"Trump elnök fontos örökséget hagy ránk. Annak megértését, hogy a nacionalista, nárcisztikus populizmus mit hoz ránk. Trump ennek a világnak a legbefolyásosabb embere volt. Most éppen ő buktatja meg azt. Mert leleplezte gondolkodása, magatartása tarthatatlanságát. Nem lehet állandóan ellenséget keresni, az embereket folyamatosan harcba hívni így a nemzetet megszakítani, mert az emberek egy része a végén hazafias meggyőződésből megy neki saját nemzetének. És ebben a pillanatban a haza korábbi leghangosabb védelmezői a haza meggyalázói lesznek. Ez történt most is."

"A nacionalista, nárcisztikus populizmust Trump világtényezővé tette. Most ő ölte meg"

- írja a DK elnöke.

Figyelmébe ajánljuk

Jens Lekman: Songs for Other People’s Weddings

„Ha valaha szükséged lenne egy idegenre, hogy énekeljen az esküvődön, akkor szólj nekem” énekelte Jens Lekman az első lemezén. A több mint két évtizede megjelent dal persze nem egy apróhirdetés akart lenni eredetileg, hanem az énekes legkedvesebb témájáról, az elérhetetlen szerelemről szólt.

Péterfy-Novák Éva: A Nevers-vágás

A szerző olyannyira nem bízik az olvasóiban, hogy már az első novella előtt, a mottó vagy az ajánlás helyén elmagyarázza, hogyan kell értelmezni a kötet címét, noha a könyv második felében elhelyezett címadó novella elég egyértelműen kifejti, hogy miről is van szó.

Mocskos játszma

  • SzSz

Shane Black farzsebében több mint harminc éve ott lapul a Play Dirty cím – anno a Halálos fegyver folytatásának szánta. Az eredeti forgatókönyv minden bennfentes szerint zseniális volt, sötétebb, mocskosabb, mint a zsarupáros meséje, ám épp ezért a stúdió, a producer és Richard Donner rendező is elutasította. Black viszont szeret ötleteket újrahasznosítani – ennek belátásához elég csak ránézni filmográfiájára –, így amikor jött a lehetőség, hogy Donald E. Westlake Parker-könyveiből készítsen filmet, gyorsan előkapta a régi címet.

33 változat Haydn-koponyára

Négy év után újra, ugyanott, ugyanazon alkotók közreműködésével mutatták be Esterházy Péter darabját; Kovács D. Dániel rendező a korábbitól alig különböző verziót hozott létre. A 2021-es premiert az író halála után közvetlenül tartották meg, így azt a veszteség drámaisága hatotta át, most viszont új szemszögből lehet(ne) megnézni Haydn koponyáját, és rajta keresztül az egyik legönironikusabb magyar szerzőt.

Suede: Antidepressants

A Brett Anderson vezette Suede nem nagyon tud hibázni a visszatérése óta. A 2010-es években készítettek egy ún. színes albumtrilógiát (Bloodsports, 2013; Night Thoughts, 2016; The Blue Hour, 2018), jelen évtizedben pedig megkezdtek egy újabb, ezúttal fekete-fehér háromrészes sorozatot. Ennek első része volt az Autofiction négy évvel ezelőtt, amelyet a tagok a Suede punklemezének neveztek.