Szeptember 18-án, azaz hétfőn érkezik az Európai Parlament Költségvetési Ellenőrzési Bizottságának (CONT) néhány tagja Magyarországra, akik többek között azt is ellenőrizni fogják, jól költötte-e el a magyar kormány a felcsúti kisvasútra kapott brüsszeli támogatást. Ahogy az az elmúlt napokban nyilvánvalóvá vált: a magyar kormány nagyon nem szerette volna, hogy ez az ellenőrzés megtörténjen. Lázár János kancelláriaminiszter levelet írt a bizottságnak, amelyben jelezte, hogy „különösen felháborítónak” tartja, hogy a „több ezer társfinanszírozásból történetesen azt a projektet vizsgálják, amelyet a magyar miniszterelnök szülőfalujában valósítottak meg”. De Deutsch Tamás sem örült, hogy az EU-ellenőrök elmennek Orbán falujába, és megnézik, hogyan muzsikál a 600 millió forintos uniós támogatás segítségével megépült kisvasút. A bizottság elnöke, Inge Gräßl viszont jelezte, nem enged semmiféle politikai nyomásnak, és nem hagyják, hogy a magyar kormány döntse el, mit lehet vizsgálni.
A revizorok, hacsak a békemenet maradékát oda nem vezénylik, valószínűleg nem fognak utazók tömegeivel találkozni. Még augusztus elején írta meg az Átlátszó.hu, hogy indulása óta veszteséges a Vál-völgyi kisvasút: 2016 óta 4,1 milliós veszteséget termelt. Netalán éppen ezért nem akarja a magyar kormány, hogy megnézzék ezt az ellenőrök?
Indulása óta veszteséges a felcsúti kisvasút
Úgy tűnik, soha nem fog megtérülni a beruházás, a kormány mégis újabb milliárdokat szán a vasútvonal meghosszabbítására. Az Atlatszo.hu még július elején közadatigénylésben kérte ki a Vál-völgyi kisvasutat üzemeltető Felcsúti Utánpótlás Neveléséért Alapítványtól a kisvonattal kapcsolatos bevételek és kiadások listáját, melyet most megkaptak.
Leadkép: YouTube/444.hu