Hülyeség a Love and Peace jegyében – Bencsik, Bayer és Széles valójában hippik!

  • 2014. szeptember 14.

Villámnarancs

Volt rá négy évünk, hogy megszokjuk, a magyar könnyűzenész (színész, író, parkett-táncos stb.), ha pénzt akar keresni, akkor a kormánypárt kegyeit keresi. Az érintettek közül a többség nem túl kreatív Fidesz-propagandával, erdélyezéssel és egyéb magyarkodással próbál a húsosfazék közelébe kerülni, és a kenyéradóhoz hasonlóan eszébe sem jut magyarázkodni. Inkább saját nagyságuk tudatában természetesnek veszik, hogy ez jár nekik.

Nyilván ezért is oly üde színfolt Yorgosz Tzortzoglou nyilatkozata, aki – miután rajongói egy része felháborodott azon, hogy zenekara, a Balkán Fanatik a békemenettel haknizott – képes volt olyat szólni a Heti Szabad Népnek, hogy: „Békemenetre kaptunk felkérést, és régi hippiként elfogadtuk ezt a »peace and love« jegyében.”

Mi jöhet ezután?

false

Hiszen e derék hippi később azt is mondja, hogy „a butaság egyébként szerintem nem magánügy” – ő csak tudja! –, de gyorsan hozzáteszi azt is, hogy „ideje felébreszteni az embereket: ne gyűlölködjünk”. Yeah, peace, testvér!

S ha tényleg így érez, akkor szervezze meg gyorsan, hogy a Balkán Fanatik Bayerrel, Szélessel és Bencsikkel (feat: Wittner Mária) együtt, füvet szíva, vállig érő hajjal, virággal a szájuk sarkában, a Kossuth téren előadja a Give Peace A Chance-ot. Az lenne csak az igazi békemenet, Balog miniszter is biztosan hozzájuk vágna pár millát a saját keretéből.

Figyelmébe ajánljuk

Jön a bolond!

  • - turcsányi -

William McKinley-vel jól elbánt Hollywood. Az Egyesült Államok 25. elnöke mind ez idáig az egyetlen, aki merénylet áldozataként négy elhunyt potus közül nem kapott játékfilmet, de még csak egy részletet, epizódot sem.

Út a féktelenbe

Már a Lumière testvérek egyik első filmfelvételén, 1895-ben is egy érkező vonat látványa rémisztette halálra a párizsi közönséget.

Cica az istállóban

„Attól, hogy egy kóbor macska a Spanyol Lovasiskola istállójában szüli meg a kiscicáit, még nem lesznek lipicaiak” – imigyen szólt egy névtelen kommentelő a film rendezőjének honosítási ügyét olvasva.

A hegyek hangja

„Ez a zene nem arra való, hogy hallgassuk, hanem arra, hogy táncoljunk rá” – magyarázza a film – eredeti címén, a Sirāt – egyik szereplője a sivatagi rave-partyban eltűnt lánya után kutató Luisnak (Sergi López) a film magját alkotó technozene értelmét. Az apa fiával, Estebannal (Bruno Núñez Arjona) és kutyájukkal, Pipával érkezik a marokkói sivatag közepén rendezett illegális rave-fesztiválra, hogy elszántan, de teljesen felkészületlenül előkerítse Mart.

A jóság hímpora

Krasznahorkai László első poszt-Nobel-regénye játékos, bonyolult, színpompás mű. Főszereplője egy múzeumi lepketudós, entomológus (azaz a rovartan szakértője), akit váratlanul egy bonyolult elméleti problémával keres meg a munkájában elakadt író, bizonyos Krasznahorkai László, aki kísértetiesen emlékeztet a nyilvános fellépésekből és megnyilatkozásokból ismert Krasznahorkai Lászlóra.