Kedves Rogán Antal, maga nem hibázott, maga hazudott

  • narancs.hu
  • 2016. október 11.

Villámnarancs

Álszent módon reagált a Parlamentben a propagandaminiszter a helikopterügyre.

A hétfői Parlamentben természetesen előkerült Rogán Antal helikopterügye. Az MSZP-s Bangóné Borbély Ildikó kérdésére Rogán végre maga is megszólalt saját ügyében, és amellett, hogy kókázott egyet, azt mondta: "Hibáztam, amiért most leszedik rólam a keresztvizet, és ezt meg is tehetik". Hozzátette: politikus magáncélból soha nem használhat helikoptert, akkor sem, ha felesége ügyes üzletasszonyként intézte is el ezt.

Ez azonban mellébeszélés, és legfeljebb a megingathatatlan Fidesz-hívőknek magyarázat.

A fő gond ugyanis az, hogy a miniszter először letagadta az utat a Népszabadságnak, és perrel fenyegette meg az azóta bedöntött lapot. Majd miután a lap lebuktatta Rogánt a hazugsággal, ő nem reagált semmit, csak előszedte "az ügyet lezártnak tekintem"-panelt.

Ami természetesen átlátszó ócskaság.

Arról tegnap egy árva szót nem ejtett Rogán Antal, hogy mit gondol a saját hazugságáról. Mert ebben az ügyben nem a helikopter a főszereplő, hanem a nyilvánosságban szemrebbenés nélkül hazudozó Rogán Antal.

Figyelmébe ajánljuk

Köszönjük meg a Fidesznek a sok-sok leleplezést!

A Fidesz számára úgy kell a titkos terveket szövő ellenség leleplezése, mint a levegő: egyszerre mutat rá az ellenség vélt szándékaira, és tereli el a figyelmet önmaga alkalmatlanságáról. De hogyan lehet leleplezni hetente valamit, amit már mindenki tud? Hányféle leleplezés van? És hogy jön ide a konyhában ügyködő Magyar Péter? Ezt fejtettük meg.

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.