Soros szóvivője reagált a magyar kormány legújabb agymenésére

  • narancs.hu
  • 2017. július 11.

Villámnarancs

Szerinte Európa legsötétebb korszakait idézi a kampány.

Idáig kellett várni, hogy Soros György is reagáljon a legújabb kormányzati kampányra, történetesen arra, amely az ő arcképével riogatja a magyarokat. Soros szóvivője, Michael Vachon aláírásával ma egy „Kedves barátaim és kollégáim” kezdetű levél látott napvilágot, amelyben Vachon arra kéri a címzetteket, vigyék hírét annak, ami „Magyarországon, az Európai Unió szívében” történik, és ami „Európa legsötétebb korszakait” idézi. Kitér arra is, hogy a plakátokon „büdös zsidó” és más, hasonló feliratok jelentek meg, majd hangsúlyozza a kampány egyértelműen antiszemita felhangját. Ezt természetesen a Fidesz visszautasítja – jegyzi meg a levélíró –, ők ugyanis csupán Soros „migrációs kampányát” akarják megállítani.

Soros György „a holokauszt túlélőjeként, aki a nácik elől bujkált Budapesten, később pedig maga is menekült volt, első kézből tudja, milyen halálos veszélyben lenni. Máig emlékszik arra, hogy a nemzetközi közösség elutasította a nácik elől menekülő zsidókat. Ezek miatt a tapasztalatok miatt érez együtt a Szíriából és más háború sújtotta országokból menekülőkkel” – olvasható a levélben.

Hozzáteszi, Soros valójában csak azt szeretné, ha Európának közös menekültpolitikája lenne, ha a nemzetközi közösségek azokon a fejlődő országokon segítenének, ahol a világ menekültjeinek 89 százaléka él. Továbbá azt mondja, hogy a magyar kormány idegengyűlölete szemben áll az európai értékekkel.

A levél teljes angol szövegét a 444-en olvashatják.

Figyelmébe ajánljuk

Aki úton van

Amikor 2021 nyarán megjelent Holi, azaz Hegyi Olivér első lemeze, sokan egy újabb izgalmas hazai rapkarrier kezdetét látták az anyagban.

A franciák megértették

Ritkán halljuk az isteneket énekelni. Néhanapján azonban zongoráznak, szájharmonikáznak és még gitároznak is. Legutóbb Párizs elővárosában, Boulogne-Billancourt-ban, a Szajna partján álló La Seine Musicale kulturális központban történt ilyen csoda.

Hitler fürdőkádjában

Lee Miller a múlt század húszas–harmincas éveinek bevállalós top divatmodellje volt, igazi címlaplány, de festette Picasso, fotózta és filmezte Man Ray, utóbbi élt is vele, és mentorálta mint fotóművészt.

Csaló napfény

Igaz, hamis, tény, vélemény, valóság és fikció. Ilyen és ehhez hasonló címkéket sietünk felnyalni a ránk zúduló információhalom darabjaira, hogy a kontroll, a rend illúziójával nyugtassuk magunkat és ne kelljen szembesülnünk vele, hogy nem létezik bizonyosság, csak kellően szűkre húzott nézőpont.

 

Gyilkosok szemlélője

A két évtizede elhunyt Roberto Bolaño minden egyes műve a költészet, a politika és a vadállati kegyetlenség együtthatásairól szól, az író regényeiben és elbeszéléseiben vissza-visszatérő karakterekkel, a költészet és a világ allegorikus megfeleltetésével olyan erős atmoszférát teremt, amelyből akkor sem akarunk kilépni, ha az hideg és szenvtelen.

Hús, kék vér, intrika

A folyamatosan az anyagi ellehetetlenülés rémével küszködő Stúdió K Színház jobbnál jobb előadásokkal áll elő. Az előző évadban a Prudencia Hart különös kivetkezése hódította meg a nézőket és a kritikusokat (el is nyerte a darab a legjobb független előadás díját), most pedig itt van ez a remek Stuart Mária. (A konklúzió persze nem az, hogy lám, minek a pénz, ha a függetlenek így is egész jól elműködnek, hiszen látható a társulatok fogyatkozásán, hogy mindez erőn túli áldozatokkal jár, és csak ideig-óráig lehetséges ilyen keretek között működni.)

Ide? Hová?

Magyarországon úgy megy, hogy négy­évente kijön a felcsúti jóember a sikoltozó övéi elé, és bemondja, hogy ő a Holdról is látszik.

Semmi jóra

„Újabb Mi Hazánk-siker: a Zeneakadémia lemondta Varnus Xavér koncertjét!” – írta büszkén Facebook-oldalára november 15-én Dúró Dóra. A bejelentést megelőzően a politikus nyílt levélben, az Országgyűlés alelnökeként követelte a Zeneakadémia vezetőjétől a koncert lefújását – minden különösebb vizsgálat, vizsgálódás nélkül, egyetlen ún. tényfeltáró cikkre alapozva.