Újabb magyarázat a "miért léptek le Schmidt Mária munkatársai" rejtélyre

  • narancs.hu
  • 2019. augusztus 29.

Villámnarancs

Ezúttal Schmidt embere magyarázza a nem is puccs lelépést.

Kedden derült ki, hogy a Schmidt Mária vezette „Közép- és Kelet-európai Történelem és Társadalom Kutatásáért Közalapítvány fenntartásában működő XXI. Század Intézet munkatársai, köztük Lánczi Tamás, az Intézet igazgatója a mai napon váratlanul és puccsszerűen, azonnali hatállyal, indoklás nélkül felmondta munkaviszonyát.“

false

Schmidt maga puccsról beszélt, ám az Index azt írta, a távozások mögött nem politikai okok vannak, hanem munkaszervezésbeli problémák miatt mondott fel Lánczi Tamás és – Deák Dániel kivételével – a teljes stáb az intézetnél. „Mária nem volt elégedett Tamás teljesítményével, Tamás viszont úgy érezte, hogy mindent megtesz, ráadásul nem kap világos utasításokat”, mondta egy forrás a lapnak.

A konfliktus állítólag a rendszerváltás emlékév kapcsán csúcsosodott, ki, mert Schmidt szerint lassan haladt a projekt.

Most Schmidt Mária bizalmi embere, a Pesti Srácoknak nyilatkozó Tallai Gábor, a Közép és Kelet-Európai Történelem és Társadalom Kutatásáért Közalapítvány programigazgatója értelmezte a  Lánczi-vezette tömeges lelépések mögötti mozgatórugókat. Néhány megvilágító erejű mondat az interjúból:

"Sztárallűröknek a Közalapítványnál semmi helyük, miközben a munkát a lehető legmagasabb színvonalon kell elvégezni."

"Legyen elég annyi, hogy munkavégzéssel kapcsolatban folyamatos mennyiségi és minőségi problémák merültek fel."

"Őszintén szólva többet vártam tőlük intellektuálisan és a munkaszínvonalat illetően is."

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."