A fiatal koreai zongoraművész, Cso Szong Dzsin, valamint François-Xavier Poizat a zongoraművekből készített összkiadást, a skót Malcolm Martineau pedig Ravel összes dalát rögzítette különböző énekesek közreműködésével. Korunk egyik leginnovatívabb vonósnégyese, az Attacca Quartet a huszonnyolc évesen komponált F-dúr vonósnégyest vette lemezre.
Már az első hangokból érezhető, hogy a kétszeres Grammy-díjas együttes egyéni értelmezésre törekszik. Az első tétel páratlan finomsággal bontakozik ki – Andrew Yee csellista a kísérőfüzetben „egy ébredő óriás” képét említi. Bár a rubato helyenként talán soknak tűnhet, ezek a szabad tempókezelések tökéletesen illenek a századelő Párizsához, ahol nem idegenkedtek a szélsőségektől. Az Attacca Quartet tagjai szinte eggyé válnak a játékban, amit a felvétel kristálytiszta, áttetsző hangzása is segít.
A második tétel pizzicatói határozottan szólnak, a középső triószakasz sebes és magával ragadó. Talán a harmadik tétel a mű legizgalmasabb része, drámai effektjeivel és impresszionista fuvallataival; közepén egy éles váltással, amelyet az együttes bátran ki is emel. A finálé csupa energia és szenvedély. Jó lett volna hallani a Debussy-kvartettet is – a két művet gyakran játsszák együtt –, de ne legyünk telhetetlenek. Ha rövidnek érezzük ezt a lemezt, térjünk vissza a kvartett 2019-es Orange című, nagy sikerű albumához is.
A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!