Visszhang: lemez

The Swell Season: Forward

Visszhang

Meglehetősen furcsa duó a Swell Season.

Első albumuk 2006-os megjelenésekor az akkor már közel negyvenéves Glen Hansard a Frames frontembereként az ír rockszcéna veteránjának számított, a páros másik tagja, a cseh születésű Markéta Irglová pedig teljesen ismeretlen dalszerző volt, aki épphogy betöltötte a tizennyolcat. A debütáló anyag a megjelenésekor nem sok vizet zavart, de a következő évben a duó főszereplésével készült az Egyszer című film és annak Oscar-díjat érő betétdala (Falling Slowly) sztárstátusba röpítette a Swell Seasont. Hansard és Irglová a való életben is párt alkottak egy ideig, de második albumuk (Strict Joy, 2009) már a szakításukat dokumentálta. Az együttes nem húzta ezután sokáig, mindketten szólóban folytatták, így nem sokan számítottak rá, hogy az egykori pár másfél évtized szünet után a folytatás mellett dönt.

A Forward ugyanazt a mélyen érzelmes folkos-akusztikus világot viszi, mint a duó korai lemezei. Kicsit viszont olyan ez az anyag, mintha a két főhős az utcán összefutva egymás szavába vágva próbálná elmesélni, hogy kivel mi történt az utóbbi időben: túlságosan is elválnak Hansard rekedtes, néhol kiabálásba hajló énekével előadott vallomásai, illetve Irglová zongorára épülő, éteri hangulatú számai. A nyitó Factory Street Bells, a Tom Waits világát megidéző The Great Weight vagy a Stuck in Reverse nagyzenekaros könnytörölgetése viszont vannak annyira jó pillanatok, hogy ne váljon kínossá a találkozás, és másfél évtizednyi csend után ez nem is olyan rossz eredmény.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Buli a reggeli felfrissüléstől kifulladásig – így látják az idei Szigetet a Narancs fotósai

  • narancs.hu

Meglepő fesztiválszettek, fényes nappal is csapató bulizók, rengeteg por, a koncerten épp elénk beálló ismeretlen, neonfényekkel kivilágított ösvények, napközbeni workshopok, esti koncertek, hajnalig tartó bulik és sakk a WC-ben – a Sziget az idén is pont ugyanolyan őrült, mint a korábbi években. Mutatjuk a Narancs fotósainak legjobb képeit az idei fesztiválról! 

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.