Visszhang: lemez

The Swell Season: Forward

Visszhang

Meglehetősen furcsa duó a Swell Season.

Első albumuk 2006-os megjelenésekor az akkor már közel negyvenéves Glen Hansard a Frames frontembereként az ír rockszcéna veteránjának számított, a páros másik tagja, a cseh születésű Markéta Irglová pedig teljesen ismeretlen dalszerző volt, aki épphogy betöltötte a tizennyolcat. A debütáló anyag a megjelenésekor nem sok vizet zavart, de a következő évben a duó főszereplésével készült az Egyszer című film és annak Oscar-díjat érő betétdala (Falling Slowly) sztárstátusba röpítette a Swell Seasont. Hansard és Irglová a való életben is párt alkottak egy ideig, de második albumuk (Strict Joy, 2009) már a szakításukat dokumentálta. Az együttes nem húzta ezután sokáig, mindketten szólóban folytatták, így nem sokan számítottak rá, hogy az egykori pár másfél évtized szünet után a folytatás mellett dönt.

A Forward ugyanazt a mélyen érzelmes folkos-akusztikus világot viszi, mint a duó korai lemezei. Kicsit viszont olyan ez az anyag, mintha a két főhős az utcán összefutva egymás szavába vágva próbálná elmesélni, hogy kivel mi történt az utóbbi időben: túlságosan is elválnak Hansard rekedtes, néhol kiabálásba hajló énekével előadott vallomásai, illetve Irglová zongorára épülő, éteri hangulatú számai. A nyitó Factory Street Bells, a Tom Waits világát megidéző The Great Weight vagy a Stuck in Reverse nagyzenekaros könnytörölgetése viszont vannak annyira jó pillanatok, hogy ne váljon kínossá a találkozás, és másfél évtizednyi csend után ez nem is olyan rossz eredmény.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Állami támogatás, pályázatírás, filozófia – Kicsoda a halloweeni tökfaragást megtiltó zebegényi polgármester?

Ferenczy Ernő még alpolgármesterként tevékenyen részt vett abban, hogy az előző polgármester illetményét ideiglenesen felfüggesszék. Közben saját vállalkozása tetemes állami támogatásokban részesült. Zebegény fura urát úgy ismerik, mint aki alapvetően nem rosszindulatú, de ha elveszíti a türelmét, akkor stílust vált. 

Fiúk a barakkból

Andy Parker sorozata sokáig megtéveszt a cukiságával, és csak lassan virrad a nézőre, hogy más üzenet rejlik itt. Az érzékeny és nagyon is meleg Cameron Cope (a valós koránál jóval hamvasabbnak és naivabbnak tetsző Miles Heizer) rejtélyes indíttatásból úgy dönt, hogy nehéz természetű édesanyját azzal tudná a legjobban kiborítani, ha csatlakozna a tengerészgyalogsághoz.

Szellemes

Ifj. Vidnyánszky Attila „saját” Hamletjének színpadra állításához tett vállalásaiból akár már egy is túl nagynak tűnhet. Nemcsak a darab címe változott meg: az „és a többi, néma csend” válik a rendezői elképzelés alfájává és ómegájává is.

Lehetnénk jobban is

Ismerjük a híres idézetet, amelyben Rousseau a polgári társadalom megteremtését az első emberhez köti, aki „bekerített egy földdarabot és azt találta mondani: ez az enyém, s oly együgyű emberekre akadt, akik ezt el is hitték neki”.