Visszhang: film

The Gunslingers

  • - ts -
  • 2025. július 23.

Visszhang

Nicolas Cage immár negyedszázada tapossa pályájának azt a peridusát, amelyet Korda György az első Sziget-fellépése óta.

Működését rajongói­nak mámora kíséri, s ha rajtuk múlna, bizonyosan az idoljukról neveznék el a Chuck Norris hidat. Hogy e szeretet valódi természetével minden érintett teljesen tisztában van-e, kérdéses, bár előbb fogadnánk Cage-re, mint Kordára.

Nyilván az efféle népszerűségnek köszönhető, hogy ezt a filmet, mint annyi hasonlót is, Cage nevével promózzák – már amennyire –, holott olyan cégéres nevek viszik a főbb szerepeket, mint Stephen Dorff, Costas Mandylor vagy éppenséggel Heather Graham. De felbukkannak olyan érdekes jelenségek is, mint Scarlet Rose Stallone, s a minden más filmben remeklő Tzi Ma… Cage meg csak mászkál közöttük extravagánsnak gondolt jelmezében, és próbál hülye hangon beszélni.

1903-ban tesszük tiszteletünket Kentucky whiskey- és csirkeszárnyillatú földjén; a film szerint ez már a vadnyugat, ami annyiban igaz is lehet, hogy a lakosság szó szerint összevissza lövöldöz, mely praxisban az a jó, hogy senki nem tudja, honnan jön a golyó, és sajna a színészeknek sem szóltak, hogy merre kell így elesniük. Amúgy Dorff megölt egy Rockefellert, ezért tudományos összegű vérdíj van a fején, s az mindenkinek jól jönne.

A mű értékelésekor két filmes alaptípust kell számba vennünk. Az egyik az, amikor a néző azt hiszi, hogy az alkotók a mű elkészülte során végig súlyosan be voltak tépve. A másik meg az, amikor egy film annyira rossz, hogy az már jó. Most be kell érnünk az első világmagyarázattal.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Fiúk a barakkból

Andy Parker sorozata sokáig megtéveszt a cukiságával, és csak lassan virrad a nézőre, hogy más üzenet rejlik itt. Az érzékeny és nagyon is meleg Cameron Cope (a valós koránál jóval hamvasabbnak és naivabbnak tetsző Miles Heizer) rejtélyes indíttatásból úgy dönt, hogy nehéz természetű édesanyját azzal tudná a legjobban kiborítani, ha csatlakozna a tengerészgyalogsághoz.

Szellemes

Ifj. Vidnyánszky Attila „saját” Hamletjének színpadra állításához tett vállalásaiból akár már egy is túl nagynak tűnhet. Nemcsak a darab címe változott meg: az „és a többi, néma csend” válik a rendezői elképzelés alfájává és ómegájává is.

Lehetnénk jobban is

Ismerjük a híres idézetet, amelyben Rousseau a polgári társadalom megteremtését az első emberhez köti, aki „bekerített egy földdarabot és azt találta mondani: ez az enyém, s oly együgyű emberekre akadt, akik ezt el is hitték neki”.

„Ők nem láthatatlanok”

A Pirkadatig című krimiért 2023-ban elnyerte a legjobb mellékszereplőnek járó Ezüst Medvét. Transz színésznőként aktívan kiáll a transz emberek jogaiért és láthatóságáért – minderről és persze Tom Tykwer új filmjéről, A fényről is kérdeztük őt, amelynek mellékszereplőjeként a Szemrevaló Filmfesztiválra érkezett Budapestre.